woensdag 9 september 2020

drie

 

Zo inmiddels 3 dagen gedraaid van mijn eerste week volledig normaal lesgeven, waarin geen uitval is, waar geen dingen zijn die ineens anders zijn.. maar nog wel veel losse eindjes op te lossen zijn en te verbinden met elkaar, het is wat zoeken

De eerste dagen op school was voor mij erg wennen, mede omdat ik het niet meer echt gewend was om ineens vanuit een bijna solo leven, ik zag wel mensen maar nooit in zulke grote getallen... dat ik een soort  overkill aan geluid en aan mensen en energie kreeg...  ik vond het overweldigend maar niet altijd op een positieve manier.. 

Na 6 maanden niet voor een klas te hebben gestaan, niet te hebben gepraat, zoveel als ik nu moet praten, het constant in uiterste concentratie te zitten. is best ff heftig  kan ik zeggen.

Normaal heb je 6 weken vrij en dan ben je er weer, dan ben je het ook wel ontwent maar anders. in dit geval is het heel heftig.. mede omdat je zolang eruit bent.

In ieder geval zitten mijn schoolleven en privé leven elkaar nog een beetje in de weg, ze moeten nog wat meer op elkaar afgestemd worden. Naast dat ik nu weer dagelijks voor de klas sta, maar ook nog 4 avonden sport in de week, is het even een goede balans zoeken tussen zowel sport als werk. Daarnaast is het even zoeken naar mijn wandelen en de tijd die overblijft om te wandelen. Een baan is heerlijk maar het kost zoveel tijd helaas.. maar goed ik doe het graag.

Zeker na een lange tijd niet voor de klas te hebben gestaan is het wennen, omdat je ineens van ergens genoeg tijd, je eigen tijd in vullen in eens alle leuke extra dingen zoals musea bezoek, vrienden ontmoeten bioscoop, moet proppen in 2 dagen..  en dat wringt nog een beetje bij mij, maar ook dat komt goed.

Het is heerlijk om weer de leerlingen te spreken, ook hun enthousiasme te zien bij mijn vak, de humor die ze hebben omdat ze weer les hebben. Dus ergens is het allemaal goed, alleen moet ik nog in balans komen maar ook dat gaat komen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten