vrijdag 18 september 2020

toch wel sportief

 

Voor mij werd het al duidelijk, zoals bijna iedereen hebben we in Alphen vrij als het jaarmarkt is, dus ik ook... om mijn middag zinvol te besteden besloot ik om een wandeling te maken.  het mooie is ontdek ik, dat je met wandelen de seizoenen zo mooi ziet in de natuur..

terwijl ik dwalend, nog mijn koers aan het bepalen was, ontdekte ik dat ik toch eigenlijk koos voor mijn oude vertrouwde route, die ik graag loop, omdat hij zo afwisselend is, maar ook omdat ik telkens punten heb waarop ik kan kiezen links of rechts met weer allerlei keuzemomenten. Een ander route die ik vaak loop heeft dat niet of minder. dus ik had zin in een toch waar ik zin in had te doen.

Het was dwalen door natuur, langs het meer,  en dan weer naar huis.

De tocht begon ik met wat tegenzin, de nacht ervoor had ik wat slecht geslapen,  weet niet wat het is, maar voor de woensdag slaap ik altijd slecht, maar ach ook dat went, maar aangezien ik dus vrij had, ik mijn punten wil halen.. ik zaterdag minder tijd heb dan anders, was het handig om meteen te gaan lopen.

Bij mijn vertrek uit school kwam ik 5 oud isk leerlingen tegen, wat heb ik met deze leerlingen goede en mooie gesprekken gehad over het leven, over  hun vlucht etc. prachtige pubers waren dat, en nu zijn het prachtige mannen. Ze zagen me en kwamen er meteen aanrennen, riepen mijn naam en zouden me zo in de armen vliegen.. ik bedacht me net op tijd om te brullen sorry mannen hoe graag ik ook jullie wil omhelzen.. we moeten afstand houden..  ze gingen volop in de rem.. het eerste wat ik dan ook tegen ze zei dat ze knappe mannen waren geworden... Ze straalden, als je dan bedenkt dat een man dat tegen ze zegt, en ze weten dat ik op mannen val, hoe ze reageren is dan geweldig, ze vinden dat niet eens gek van mij. het is prima.. en ze genieten van het gesprek en elkaar zien.. Meteen wilden ze een afspraak om op de nieuwe school te komen om met mij weer een uur lekker te praten.. helaas door corona maatregels kan dat niet.. zo jammer..  Maar ik weet zeker dat het er van gaat komen. Toch bijzonder  dat deze mannen zulke mooie mensen zijn.. zo open ik glimlachte nog toen ik aan het wandelen was

Onderweg zag ik de eerste tekenen van de herfst, de paddenstoelen die er stonden.. trouwens prachtige exemplaren vond ik..  kon het niet laten dezen op de foto te zetten.

De wandeling ging langs de golfbaan om te worden verlengt door langs het meer te lopen. Terwijl ik daar liep kwam ik leerlingen tegen uit klas 2, die helemaal blij waren mij te zien, even een praatje, ook de vraag waarom ik daar liep.. en wederom een mooi en dierbaar gesprek met ze. leuk dat deze pubers zo open zijn.. ik kan daar zo van genieten.. glimlachend liep ik verder..

De hele route die ik heb gelopen  was 11 kilometer..  wetende dat ik in de avond de KB ga doen, bedacht ik me te laat dat dit geen slimme zet was. maar goed extra sport en conditie is nooit erg.

De kb was gelukkig weer buiten, we begonnen met onze standaard warming up

joggen naar de weg ong 50 meter, en weer terug, 

daarna hakken billen

dan kniehef

dan huppelen met armen naar voren

en dan met armen naar achteren

en lunches met rotatie

 Omdat we met een klein groepje waren  begonnen we met 4 x 1 minuut kb swing, daarna 30 sec. snatsch rechts, ik ben dit voor het eerst met een kb van 20 kg gaan doen.. en het lukte dit 3 rondes.. daarna ook met links natuurlijk.

daarna de ellendige lunges tot aan de weg die bekende tig meter , daarna de push ups ook 3 rondes.. en gelukkig werd het daarna gemakkelijker dachten we, de buik.. vele oefeningen met de buik en gelukkig dit keer geen leggaisers. die vind ik zo vreselijk.

Als afsluiting 2 x 1 minuut wallsitt en ik kon het, ik hield het vol wel met verzuurde benen, en mijn tong bijna stuk van er op bijten en tranen van ik red het niet en dan toch gehaald

het was dus een succesavondje met tevens veel aanwijzingen waar ik erg blij van ga worden, en voor het het eerst mochten we zelf muziekjes aandragen.

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten