zaterdag 12 september 2020

lummel zaterdag

 

Zaterdag, de enige dag dat ik echt kan uitslapen.. en wie is er om 6.00 klaar wakker.. juist ik zei de gek.. dan blijf je toch liggen, heel lang liggen in de hoop, dat je ogen vanzelf weer dicht gaan en dat je dan wel nog wat slaapt... het is dan meer doezelen, langzaam de wereld aankijken en denken.. ach het valt wel mee vandaag, laten we opstaan om half 10.Slecht plan, omdat ik mijn te verschonen beddengoed al klaar had liggen, dus daar begon de ochtend al mee. Gelukkig viel de worsteling dit keer mee, ik kreeg het zowaar voor elkaar, totdat het grote dekbedovertrek moest gedaan worden... dat is een lastige.. is altijd onhandig maar het gaat meestal goed. Aangezien ik toch het idee had dat ik redelijk fit was, besloot ik het maar eens grondig en goed te doen zodat je niet zo'n stom stukje hebt bovenin waar geen dekbed zit..  alles keurig in het gelid, langzaam naar beneden scrollen zodat het strak blijft om aan de onderkant waar het labeltje zit, te ontdekken dat hij verkeerd om zit.. en aangezien het een hoes is die aan de onderkant dicht gaat met een rits. kan je het niet laten zitten en moet het opnieuw..  dus uiteindelijk is hij weer in zijn oude vertrouwde positie gebracht.. en is het zoals altijd prima maar wel bijzonder.. 

Daarna  de dagelijkse was taferelen, waarbij ik op zaterdag compleet structuurloos rondloop door het huis en dan ineens dingen bedenk die dan moeten worden gedaan wat nergens opslaat, om te vergeten dat de kraan aanstaan van de wasbak voor het scheren... gevolg dat ik ineens water hoor stromen en nog niet besef dat het in de badkamer is..  gevolg een wasbak vol met teveel heet water, en een natte vloer waar het beddengoed nog lag te wachten om in de wasmachine te gaan waar nog een zwarte was in lag te draaien. Hmm, dus het is een kliederboel geworden in mijn badkamer. gelukkig is het mijn badkamer en heeft dat weinig gevolgen op dit moment.. de vloer en de badkamer kan het hebben

Daarna was het tijd voor mijn ontbijtje, kopje thee, waarbij ik dus mijn waterkoker niet had aangezet en daar pas achterkwam nadat ik al mijn thermo had gevuld en mijn glas had ingeschonken en tijdens dit schrijven er achter kwam, geloof me koud thee is niet vies, maar wel als je warme thee verwacht...

 Na al deze ontwaak perikelen maar besloten om te gaan wandelen, tenslotte moet ik nog maar 10 km voor mijn punten van de samengezond app, waarbij ik dan wederom een bioscoopkaartje kan krijgen. 4 x 80 km lopen en dan in de pocket.. en dat is dus per maan 1 kaartje als ik dat elke week haal,. en het is gek, ik ben gek op dit soort dingen, het stimuleert me ook om te gaan wandelen etc, omdat ik het wel leuk vind. Al weet ik dat het eigenlijk wettelijk niet mag wat mijn zorgverzekeraar doet, ze kunnen op die manier kijken of ik wel gezond bezig ben en dat kan gevolgen hebben voor een keus of ik wel of geen voorrang heb bij een operatie, die hopelijk nooit komt,  maar dat zit er wel ergens onder vanuit de verzekering.. dat weet ik maar ach zolang ik nog naar de bios kan en alles goed kan zien en gezond van lijf en leden ben . God zege de Greep is dan mijn gedachten.


Het wandelen verliep voorspoedig,voor ik het wist had ik al meer gelopen dan ik eigenlijk gepland had, maar dat is geen probleem, ik ga morgen ook nog lopen heb de zorg over 3 goudvissen die ik dan even eten moet geven, ong 2 km heen en 2 km terug lopen wat ook wel lekker is om even die wandeling te maken.

Maar zoals ik al zei het ging voorspoedig totdat ik besloot toch mijn route te veranderen, en iets meer te doen.. nooit doen, advies aan mezelf en iedereen Stick to the plan... en doe dat.. al wandelend kwam ik dus uiteindelijk bij het kruispunt naar mijn huis,  wat hermetisch is afgesloten, dus ik kon niet oversteken , er was een hekwerk geplaatst dat je geen kant op kon.. dus..  de keus was simpel volg het hekwerk zoals wilde dieren ook doen totdat ze een uitgang vinden of doorgang.. en juist waar was die doorgang.. 1,5 km verderop , geen probleem, dat doen we... maar ik leer er weer van.

Meteen bloemen gehaald voor de kok van vanavond voor de eetclub dominihamaan.. en voor in mijn huisje.. 

thuis de was opgehangen zodat mijn witte vriend fris en schoon weer een week er tegen kan.. en ik de rust heb.. 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten