donderdag 3 september 2020

okey zo kan het dus verkeren

 

Nadat ik woensdagavond de hel van de kb had doorstaan, het was afzien. Ik merk dat ik weer aan het werk ben, weer helemaal erin zit.. mezelf dus ook inderdaad moet aanpakken. Dingen die ik twee weken geleden nog met gemak deed, is nu toch wat heftiger.. mede omdat je ontdekt dat je dus je energie wat meer moet verdelen.

We moesten veel dingen doen, vooral veel 21-18-15 en dan vaak weer terug.. en dat in diverse variaties..

tussendoor mochten we wel even een stukje wandelen totdat de volgende hel losbrak...  Ik ga verder niet in details maar  als toetje kregen we 21 burpees. stukje lopen, 18 burpees, stukje lopen, 15 burpees stukje lopen en 12 burpees. ik kan geen burb meer zeggen...

Maar de wetenschap dat ik de volgende dag vrij was, gaf me wel rust en ook duidelijkheid, ik kon wat meer aan.

Bij thuiskomst geeft dat extra rust omdat je weet dat je niet zo veel hoeft, je kan net wat langer voor de tv zitten, je kan net nog dat ene doen waar je anders niet aan toe komt omdat je naar bed moet.. kortom het is toch wel lekker.

Nadat ik uitgeslapen had, was bijgekomen mijn dagelijkse dingen had bedacht wat ik wil gaan doen.. ook al had besloten dat ik zou wandelen,. alles voor de punten van samen gezond. zodat ik gratis, let vooral op het woordjes gratis, naar de bios kan.. intussen had geregeld dat mijn twee oude banken worden opgehaald in de laatste week van september, wat goed uitkomt omdat mijn bank aan het einde van de week komt. dus dat is helemaal goud.. dus ik leef dan een week op de vloer of op ongemakkelijke eetkamerstoelen maar dat maakt niet uit.. het gaat om het idee, dat ik dan ook rustig de tijd heb om de boel op te ruimen en schoon te maken.

Kortom terwijl ik zo alles had geregeld, men ineens erachter komt dat een klas die ik les moet geven niet in magister staat, door een inleesfout van de roostermaker, kan gebeuren, kon ik tevreden achterover leunen.. totdat de telefoon ging.

Mijn dierbare collega van de receptie belde of ik kon komen invallen voor een collega die ziek naar huis was gegaan, ondanks dat het mijn dagje vrij was, zeg ik dan toch ja. waarom niet.. je helpt elkaar toch op een school,  en ik geloof er altijd nog in dat wat je geeft krijg je terug.. dus dat komt goed. daarnaast heeft de school mij ook behoorlijk goed geholpen tijdens mijn time out. dus dat doe je gewoon.

 maar van te voren moest nog wel een aantal dingen gebeuren, het wandelen kon ik dus vergeten. jammer.. maar ik kon wel nog de stofzuiger door het huis halen, zodat ik morgen alleen nog maar hoef te dweilen om te doen alsof mijn huis weer volledig aan kant is..

Meteen besloten, ik had er al heel lang over getwijfeld of ik wel of niet een lantaarn in huis weg zou doen.. maar hij past niet meer helemaal in mijn stijl dus ach.. op marktplaats gezet wie weet geeft iemand er 10 euro voor ik ben dan blij en ben er van af. zo niet dan blijft hij gewoon lekker op het balkon staan.

 

en wederom stink ik erin.. vrijdag zou ik ook uitslapen maar helaas, nee dus mag ik ook invallen bij deze klas, prima klasje daar niet van maar toch.. wel balen.. had zoveel plannen vrijdag maar goed dan maar toch om 6.15 dat bed uit en daarna genieten van het weekeinde

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten