vrijdag 4 september 2020

een wel verdiende weekeinde...




het is volbracht de eerste werkweek met al mijn sociale verplichtingen is volbracht.. en het was soms even op mijn tandvlees bijten maar we hebben het overleefd.  en wat kan je dan  uitzien naar het weekeinde.... gewoon omdat het dan twee dagen is dat ik geen verplichtingen heb behalve die dingen die ik mezelf heb opgelegd zoals  wandelen en soms met iemand af te spreken maar dat is waar ik dan voor kies heerlijk...

Het was een mooie maar heftige week, heel heftig.. een nieuwe locatie waar ik momenteel werkzaam ben, is ook wennen, zeker omdat er andere regels zijn, andere verborgen afspraken etc.. maar het komt goed, de kinderen zijn leuk, de collega's zijn leuk en zeer bereidwillig, kortom het is prima zo.. en het bevalt me.. al is het wel mijn weg zoeken hierin

De intro voor de klassen is wat rommelig, ik hink wat op twee benen, aan de ene kant wil ik gewoon mijn lokaal klaar hebben, aan de andere kant wil ik ook gewoon mijn lessen geven.. het is raar
zeker omdat we in een nieuw gebouw zijn begonnen.. maar daar komt het, ik sta in andere lokalen dan de mijne met als gevolg dat ik me niet in mijn eigen lokaal ben. dat nu is ingewijd door andere docenten.. allemaal prima en leuk bedacht maar toch...  het is jammer mede omdat ik er heel veel werk in heb gestoken.. het zou zo mooi zijn geweest om zelf in mijn lokaal te starten.. maar ja dat zat er niet in. heb er wel al geveegd, dus ik heb al iets in mijn lokaal gedaan, zo ook de lichtkast op een tafeltje gezet zodat hij hoger staat..

De donderdag was ik voor 1 dag vrij.. dat was heerlijk,. maar zoals velen hebben gelezen ben ik ingevallen voor een collega die ziek is.. geen probleem, de show, of te wel de lessen moeten door gaan. 
de vrijdag heb ik ze ook op mijn schouders genomen.. en het is lekker om te doen, zeker als je al tijdens het praten over wat goede vrienden zijn, ineens bedenkt wat doen goede vrienden die geven jou tips, die gaan niet voor jou vechten maar vertellen hoe je het kan proberen op te lossen of hoe te handelen...  Dat is voor een aantal leerlingen, een eye opener, want ze denken dat ze meteen in gevecht moeten voor hun beste vriendin maar dat is het niet.. je zegt eigenlijk tegen je beste vriendin dat die zwak is, dat die niets kan en dus zie je haar niet als volwaardig.. dus is het geen goede vriendschap gebaseerd op gelijkheid

Ook is dit natuurlijk voor vriendschappen tussen mannen al werkt het daar toch anders. er gebeurt wat, ze slaan er even op los en dan .. is het opgelost zitten ze een paar uur weer samen aan het bier..  bij dames van een zekere leeftijd blijf het nog maanden doorzeuren. een soort etterend wond wat bijna niet te genezen lijkt,, men blijft het ook openkrabben, waarom geen idee. ..   maar even voor de duidelijkheid ik constateer en misschien zie ik het verkeerd.. dat zou kunnen dus corrigeer me maar als ik het verkeerd zie

|Daarnaast natuurlijk mijn sportprogramma, heftige lessen afgelopen week, daaraan merkte ik dat ik toch wel intensief werk. het is ook niet gek namelijk.. want... het nieuwe gebouw heeft nog wat kinderziektes, tevens moet ik erg wennen aan ineens weer 700 lln om me heen, die allemaal aandacht willen..  en dat kost me een energie.. vreselijk.maar krijg er ook energie voor terug al denk ik in de ochtend als de wekker om 6.15 gaat wel heel anders over... 

kortom het is weekeinde heerlijk uitrusten en bijkomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten