donderdag 17 september 2020

mocht hem even lenen..

 

 
 
Sportmaatje vertelde me dat ze helemaal gek is van fotostrip, ik volg dat soms op facebook maar meer ook niet, ik vind de verhaaltjes soms wel erg grappig.. soms wat vergezocht maar het blijven leuke vermakelijk verhaaltjes voor als je een keer niet zoveel te doen hebt.

Afgelopen week vertelde ze me dat er een boek is uitgekomen met allerlei strips erin.. en ze had hem uit, of ik hem zou willen lenen.. 

Laat ik daar nu niet vies van zijn iets lenen, dus dat heb ik meteen gedaan, eigenlijk bood Yvon het aan dat ik hem mocht lenen.

Het verhaal is leuk in beeld gebracht, als amateur schrijver herken  ik soms wel situaties of dat je twijfelt of je het nog wel kan.. al denk ik dat dat wat hij doet toch op een iets hoger niveau is en misschien ook wel  heel anders..  

Ik heb het boek met aandacht gelezen alsof het een stripboek was, en dat is het wel als je ook kijkt naar de teksten en hoe er tekentjes bij staan,  mooi vormgeven.. en ziet er ook goed uit. De gezichten die Ype trekt op sommige foto's is hilarisch, al is het verhaal wat slapjes.. dat wel.. vond het nou niet echt een climax boek..  maar het gaf wel een inzicht in zijn denkwereld en leefwereld

Zou ik het boek aanraden. ik weet het niet.. het is onderhoudend dat zeker maar ik ben niet echt kapot ervan.. vind het te voorspelbaar en soms ook te cliche matig

kort samenvatting van het boek

Al meer dan tien jaar maakt Ype Driessen korte, grappige fotostrips over zijn eigen leven en dat van zijn familie en vrienden voor onder andere Het Parool, New Scientist, Preview en Onze Taal. Nu gaat hij de diepte in met een lang verhaal: een fotoroman. Het nadeel van de twijfel is het verhaal van Ype. Hij wordt door zijn vriend meegevraagd op een reis naar Amerika, waardoor hij de confrontatie aan moet gaan met zijn eigen angsten: voor vliegen, voor fietsen, voor drukte. Wat volgt is een ontroerend en persoonlijk verhaal vol humor en tragiek – verrassend, eerlijk en onvergetelijk. ‘Met Het nadeel van de twijfel levert Ype Driessen opnieuw een uniek werk af: hilarisch en herkenbaar, gedurfd en eerlijk, geestig en gevoelig. Deze fotografische pageturner is een inventief en innovatief document van onze tijd!’ Arthur Japin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten