zondag 19 januari 2020

Skalar

 SKALAR

Reflections on light and sound

 Vriendin Ankie had van haar zoons deze voorstelling cadeau gekregen, ze vertelde mij erover, het was een man  die met licht en geluid werkte. deze man kwam ook nog uit mijn stad Berlijn.. dus ik had er wel oren naar

Wat was ik verbaasd dat ineens Ankie appte of ik wat te doen had zaterdagavond, nee dus ik zou Wie is de mol kijken, maar ja dat neem ik ook op, dus dat komt dat wel goed...
Dus ze vroeg of ik zin had om met haar mee te gaan omdat ze het zo bijzonder en mooi had gevonden.

Gelukkig waren er nog kaartjes te krijgen, dus vertrokken we samen op zaterdagavond naar Amsterdam naar de Westergastfabriek.

Eerst daar op het terrein wat gedronken en toen ons de grote zaal in gegaan,. We konden daar riant zitten op de grond.. en het was een mooi, gespannen sfeertje die ik me herinner uit mijn tijd dat ik nog de echte Illegale houspartys ging. Het was een gemoedelijke sfeer ook, wat zo past bij de mensen die komen voor dit soort evenementen en de ambient muziek.

De show begon met de opmerking of we allemaal wilden gaan staan, mede omdat we dan konden dansen als we wilden, en wat denk ik ook meespeelde als er mensen zitten en mensen gaan dansen, het is donker en voor je het weet heb je ongelukken.

De show begon en ik heb echt een uur lang ademloos staan kijken, foto's staan maken en videos. wat mooi en uniek was dit.. wow.

Aan het einde van de show hoorde ik iemand zeg ik heb kippenvel overal.. ik dus niet maar vond het wel indrukwekkend.. maar of er nu een verhaal in zit of zat geen idee maar dat is ook niet belangrijk.. het was mooi 

Verhaal over de voorstelling:

Het is de eerste keer dat een tentoonstelling van dit formaat in Amsterdam staat.
De audiovisuele bewegende kunstinstallatie is een creatie van lichtkunstenaar Christopher Bauder en muzikant Kanding Ray. Na de succesvolle première in Berlijn in 2018, waar het spektakel duizenden bezoekers trok, is onze Gashouder van 10 januari tot en met 5 februari 2020 het toneel. Dit is een Westergas samenwerking met de Berlijnse ontwerp- en kunststudio WHITEvoid en Amsterdamse dance promotors Audio Obscura.
De tentoonstelling is dagelijks geopend en bezoekers zijn vrij om zo lang te blijven als ze willen terwijl de installatie voortdurend doorloopt. SKALAR kan op verschillende manier worden ervaren; staand, liggend of langzaam dansend.
Als hoogtepunt zullen Christopher Bauder en Kanding Ray tijdens twee weekenden exclusieve SKALAR live performances geven. De live shows zijn een uitgebreide en geïntensiveerde versie van de cyclus, die de bezoekers tijdens de tentoonstelling ervaren, waarbij de artiesten gechoreografeerd licht en elektronische muziek in real-time tot leven brengen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten