zondag 26 januari 2020

Dure Cobra

Aangezien ik de gewoonte wil doorbreken dat ik tussendoor even in bed duik omdat ik moe ben, daardoor in de avond rottig in slaap val. probeer ik mijn zaterdag en zondag zinvol in te vullen.

Vandaag had ik eerst lekker uitgeslapen, daarna mijn  derde keer hardlopen volbracht, ik mag nu 3 minuten rennen en dan 1 minuut wandelen.. dus ik ga nu richting de 4.. komt goed ga ik vanuit.


Omdat ik vrij vroeg weer thuis was besloot ik naar het Cobra museum  te gaan in Amstelveen. Ik wilde daar altijd al graag naar toe, maar het kwam er maar niet van.. dus nu dacht ik laat ik de stap zetten en gaan... 

De rit in de auto is maar 30 minuten, dus dat is het voordeel van net tegen de randstad aan te wonen.
De parkeergarage was snel gevonden dank zij de app.. dus ik kon zo naar het musuem

Zoals ieder mij kent gaat er dan iets mis.. als ik denk dit gaat met gemak. dan gaat het mis.. zo wie zo.. dus ik stap de auto uit, zoek de uitgang naar buiten, maar die is dus niet te vinden.. dus ik vragen bleek dat ik er gewoon uit kon lopen via het winkelcentrum

Ik vroeg meteen maar waar het Cobra museum was, om te voorkomen dat ik zou verdwalen.
Het werd keurig uitgelegd, maar na het woordje Bijenkorf was ik de kluts al kwijt. wist ik al niet meer hoe ik moest lopen.. dus dan maar gaan en hopen dat je bordjes ziet, en die zijn er..

Harry de postduif, zoals een goede vriend mij vaak noemt, wegens het debacle in Amsterdam waarbij ik met hem terug ging naar de auto in Bos en Lommerd maar vol enthousiasme ons samen in de verkeerde tram zette, nou oke de verkeerde kant op, hier dus ook.. maar de gemeente Amstelveen is aardig.. ik was nog niet in het winkelcentrum en daar stond een pijltje museum Cobra rechtdoor.. dus ik braaf dat bordje volgen.. en dus braaf steeds rechtdoor gelopen.. ook weer door een overdekt winkelgebied, waar een primark was, daar was ik al heel lang niet meer geweest en dacht laat ik eens kijken, nu ik wat minder Harry ben, en ja hoor mooie dingen gezien, een handig broek voor bij het hardlopen die ik kan dragen over mijn legging, een spijkerjack, een mooie trainingsbroek kort, en tevens een prachtige trui en o ja mooi sokken, altijd handig toch..

Daarna verder lopen en even het kruidvat in.. ook wat nodige dingen gekocht wat nodig was en is.. dus ik was de koning te rijk..
Ik had mooie dingen gevonden en bleef lekker dwalen onderweg naar het museum

Uiteindelijk bedacht ik me, ik zag het museum toen ik al aan kwam rijden, dat kan nooit zo ver van de parkeer garage zijn.. dus ik vragen. ik moest dus terug.. Wederom is het uitgelegd hoe ik moest lopen.. en ik heb driftig geknikt en ben gaan lopen.. terug.. om later toen ik weer bij de bijenkorf was 

uiteindelijk met veel geld uitgegeven, kwam ook nog een so low winkel tegen,. erg leuke dingen voor iets wat je nodig hebt. kwam ik aan bij het museum. 
Nadat mijn kaartje was gescand, zei ik nog dat ik het wel heel vervelend vond dat de bewijzering zo vaag is.. omdat je halverwege ineens alles kwijt bent, je niet veder kan.. Ze waren het er mee eens, maar dit is in de handen van de gemeente.. dus daar konden ze niets aan doen.

Het museum had twee tentoonstellingen, eentje over Mexico, wel aardig, al begreep ik niet zo goed waarom dit in het Cobra, het museum voor moderne kunst was, en een tentoonstelling Zwart wit, dat was aardig, twee kunstenaars, eentje had schilderijen gemaakt en deze werden dan door teksten van een andere kunstenaar begeleid, leuk concept.  maar was nou niet echt onder de indruk. De vaste collectie was aardig maar heel weinig.. kortom het museum heeft mij wat teleurgesteld, zowel als exposities als de vaste collectie. Ik was er ook vrij snel weer uit..

Daarna relaxt naar huis gereden, de was in de machine, want alles wat nieuw is moet eerst gewassen worden.. dat doe ik altijd ik vind dat wel zo fris












Geen opmerkingen:

Een reactie posten