dinsdag 21 januari 2020

het mag weer


eindelijk weer toestemming om het te proberen, een  aantal mensen vroeg zich al af of ik was gestopt, maar nee, wegens wat vage klachten, ben ik, wijs als ik ben, ff langs mijn fysio te gaan, deze jongen is zo goed. Hij luistert, gaat daarna meteen alles bij langs, niet alleen de klacht maar hij kijkt naar het verband, ik had last van mijn hak en mijn lies.....  Ik dacht natuurlijk aan hielspoor en aan een liesbreuk..

Hij begon aan zijn onderzoek wat de oorzaak zou kunnen zijn. Conclusie was dat het zeker geen hielspoor was, ook geen liesbreuk maar... hij dacht aan iets heel anders, hij begon er mee, dat mijn linkerkuit heel erg gespannen was. dus die moest op worden opgerekt, net als mijn hamstring, en daarna kwam hij tot de conclusie dat het vanuit mijn onderrug kwam rechts. Dat staat met elkaar in verband.

Aangezien hij een sportfysio is, kwam hij meteen, nadat ik mijn verhaal vertelde van mijn enthousiasme bij het hardlopen met het verhaal, dat mijn lichaam het 3 maanden wel heeft aangezien maar dat hij nu heeft besloten dat het genoeg is met die geintje, nu geeft hij het signaal af dat ik een pas op de plaats moet maken. 

Zijn voorstel was dat ik best mag hardlopen maar eerst 1 minuut rennen, dan een 1 minuut wandelen, dat max een kwartier, als dat goed gaat mag ik het uitbouwen naar 2 minuten rennen en 1 minuut wandelen en zo steeds verder, totdat ik de 15 minuten vol heb, dan mag ik naar 20 minuten rennen en zo verder, totdat ik op mijn aantal kilometers zit wat ik wil halen.. 

Daarna zien we wel weer.

Maar ik was slim, dacht ik ga niet voor niets naar de fysio dus laat ik, het weer is toch kloten, maar even een rustpauze inlassen en zorgen dat mijn lichaam rust krijgt zodat het langzaam weer in balans is en dan ga ik weer lopen als het echt mag. 

Dus ik was afgelopen week bij mijn fysio, en ja hoor ik kreeg toestemming om weer echt te gaan lopen, maar wel volgens het schema dat hij me heeft gegeven.. Dus dat van eerst 1 minuut en dan weer een minuut etc. Ik zag het meteen zitten, tenslotte mag ik weer rennen.. 

Dus nu de app runwalker te hebben geinstalleerd uitleg heb gekregen van hem hoe het werkt ben ik begonnen met lopen... afgelopen zaterdag voor het eerst.
Het is gek je merkt toch dat je er even uit bent geweest, ondanks dat ik speciale sokken had gekocht voor het hardlopen tot onder mijn knie, moest mijn lichaam wennen.. dus ik dacht okey een 15 minuten run en walk is niet eens zo gek om te doen. 

Mensen die me beter kennen weten dat ik natuurlijk giga verdwaald ben in mijn eigen dorp.. ik ging een kant op en dacht dat doe ik 7 minuten en dan ga ik terug moet lukken.,. een kind kan de was doen.. nou dit kind dus niet.

Ik had zwaar de pest in.. mede omdat ik dus op de terugweg dacht ik pak de creatieve route en dat heb ik geweten , wat was deze creatief.. afschuwelijk.. ik ben giga verdwaald in plaats van 15 minuten buiten was ik dik een half uur aan het lopen en rennen, wel keurig die 15 minuten en de rest wandelen. maar toch..  hoe kan je verdwalen in je eigen dorp, sterker nog dicht bij je eigen huis... 
ik dus wel
ik ben heel uniek
zet me ergens neer en ik kom overal
zie van alles maar kom niet op 
de plek van bestemming
de vraag is nu natuurlijk 
wie heeft er meer lol en ziet er meer
ik of diegene die rechtstreeks zijn doel haalt

ik denk ik, alleen ik kom daardoor wel te laat
maar ach,.. ik had wel een mooie wandeling en daar ging het om



Geen opmerkingen:

Een reactie posten