maandag 27 januari 2020

600 x... 300x....150 x....75x... en blijven lachen

vroeg wakker maar op zondag is je bed net iets lekkerder dan op andere dagen.. vraag me niet hoe dat kan, maar dat is het wel..  ik lig dan extra te genieten omdat ik weet dat ik pas maandag weer echt aan de bak mag...

Om 8.15 gaat mijn wekker, ik blijf nog even liggen, draai me nog even om, rommel wat op de i-pad en verlaat dan mijn bed.. ik ga me klaarmaken voordat ik  naar de sportschool ga..

Ik neem mijn tijd, zondag is de lummel ochtend, is relaxen, is niets doen waar ik geen zin in heb totdat ik naar de sportschool ga, dan word ik vanaf dat moment 60 minuten en soms wat langer geleefd, dan denk ik niet, ik tel, ik doe, ik zucht, ik zweet, ik vloek.. ik hoop dat het ooit over zal gaan, en dat gaat het altijd.. ik denk altijd weer... Oók dit gaat over... en dat is ook zo.

Vandaag, mocht ik eerst meedoen met de buik.. heel goed, een strakke buik is een doel.. 6 pack het ultime genot, maar goed ik ga eerst, omdat ik een subdoel moest kiezen voor 1 blokje. geen blok, wat het nu is.. 

Maar goed daarna kwam de opdracht voor 2 personen...

1200 touwtje springen
600 wallballs, met zware bal
300 sit ups
150 front squat.. 

kortom toen we dit zagen.. moest ik meteen denken aan een prachtige uitspraak van sportmaatje Marianne.. Als ik dit zie ga ik huilen. dus ik kijk alleen maar naar het begin wat ik moet doen...  Dit was al bij een keer 3 weken geleden.. 

Maar goed, ik kijk en denk alleen maar dit valt toch wel mee, okey die wallballs die zijn killing.. maar de beetje huppen in de ruimte, met een touw is geen punt. we moeten wel vaker 200 x springen dus wat is nu 600..  de sit ups ach dat is ook goed te doen, net zoals de front squats. maar de combi en de volgorde is even een dingetje zullen we maar zeggen

Maar wat maakt het uit je moet toch, dus laten we niet piepen maar gaan

Ik ging dit keer met Krista, mijn sportmaatje voor als het echt heftig is..  we zijn aan elkaar gewaagd, maar zij is net iets beter met techniek dan ik, dus daar kan ik heel veel van leren altijd.

Ze bedacht meteen, we gaan touwtje springen en doen gewoon 50 steeds en zo door totdat we rond zijn. 

Zo zijn we begonnen, ik ging als een speer, moet zeggen dat het voelde alsof ik op vleugels werkte. geniaal zo lekker en goed ging dat springen, totdat ik een compliment kreeg van Elsbeth. toen was het wel even over. zeg maar... maar dat pakte ik later wel weer op..We vlogen door de oefeningen heen,. heerlijk gewoon.

Ook de Wall balls waren prima te doen de man steeds 10 en dan wisselen.
bij de sit-ups 15 steeds. en zo ging het maar door
we gingen echt als een speer en dat was zo lekker. voor we het wisten was het 11 uur en konden we aan de thee.. heerlijk.

Nadat we uit gedronken waren zijn we ons gaan omkleden om te genieten van de zondagmiddag die ons nog rest.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten