donderdag 30 januari 2020

Niet handig



Dat ik soms niet zo handig ben is algemeen bekend. Vooral in de vroege ochtend ben ik niet zo helder.

Sinds de zomer geef ik het vak Levo, ik doe hartstochtelijk mijn best maar vind het lastig. Gelukkig heb ik de derde klas, en zijn er nog 4 de klassers op school. Groot voordeel voor mij.

Het vak levo is zo niet mijn ding, maar ik weet dat ik het moet doen, dus dan maar met verve en plezier proberen dit vak te geven. Ik zeg heel vaak ik ben geen docent voor leerlingen achter een tafeltje, ik ben voor leerlingen die ik totaal kan zien. Ik hou niet van halve mensjes.


Nu hebben we prachtige methode voor levo, Heb ik een bevlogen collega die heel enthousiast dit vak geeft, veel heeft gedaan en die mij op allerlei vlakken ondersteunt.
Dus ik klop regelmatig bij hem aan.

Echter er is1 probleem, hij heeft geen antwoorden bij de vele opdrachten in het boek, dat vind ik balen en heel vervelend,. dus tja wat nu..

Ik ben soms uren bezig met de antwoorden te zoeken en te bekijken en kom er niet verder mee, dus ik bedacht me ineens deze week, om half 8 in de ochtend, als ik nou eens een vierde jaars vraag of ze het boek nog hebben van vorig jaar, waarin ze gewerkt hebben met alle antwoorden, dan kan ik die mooi overschrijven, ( heel fout) en dan scheelt mij dat een hoop tijd en werk. Ik ben van de generatie grote halen snel thuis  ( lijk soms wel een leerling)
Dit plan leek me ijzersterk, en goed uitvoerbaar.....

Daar gaat het mis.. de uitvoering.. ik dacht ik ga slim te werk... ik vraag gewoon een meisje waarvan ik weet dat die het serieus doet, dus dat hoeft dan geen punt te zijn, ze is ook altijd vroeg op school.....

Ik zag haar zitten, dwaas als ik ben, zo vol dit geweldige plan, loop naar haar toe en vraag haar of ik haar boek mag van vorig jaar met daarin de antwoorden voor Levo, dan kan ik het mooi overschrijven en dan hoef ik dat allemaal niet zelf uit te zoeken.. Lijkt me ideaal, 

Terwijl ik dit aan haar vraag, zie ik ineens vanuit mijn ooghoeken dat er een meisje zit , een lief kind, uit de klas waaraan ik momenteel levo geef.. dus tja betrapt.

Ik praat me er nog uit met de opmerking, het is niet handig ik weet het, maar ik heb veel van jullie geleerd en doe dat maar na.. 

Nu maar hopen dat ik vrijdag dit boek krijg met de al besproken antwoorden, dan scheelt een hoop werk. Het meisje dat ik vroeg om dit boek was erg vereerd dus dat is al een pluspunt..

Maar zoals ik al zei, ik ben niet altijd even handig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten