zaterdag 11 januari 2020

prachtige uitdaging


Afgelopen zaterdag, was het volgende etentje waar ik al heel lang naar uit had gekeken. De vrienden Rick. Chris, Albert en Nadira kwamen langs. 

Het was voor mijn gevoel veel te lang geleden dat ze er waren geweest, in ieder geval ergens vorig jaar. Nadira en Albert hadden zo wie zo niet meer mijn huis gezien die zo veranderd is. Rick en Chris zijn tussendoor nog een keer geweest maar ja toen was het ook nog niet af.

De afgelopen dagen was ik al druk met de voorbereidingen. ik wilde een mooi etentje kwa eten en stijl. Ik had wel wat inspiratie gehaald uit het etentje van vorige week vrijdag, maar nu wel wat aanpassingen, mede omdat ik weet dat Nadria lactose vrij moet, Chris geen rode uien eet. dus daar moest ik wat mee.

De knolselderij soep ging dus niet daar zat melk in. Dus dat werd een eigengemaakte uiensoep, incluis een stukje stokbrood erop met daarop gesmolten  lactose vrije geraspte kaas,. iets wat ik zag en super blij mee was.

Daarnaast moest ik natuurlijk voor het toetje ook lactose vrije slagroom hebben, dat was ff een dingetje. Gelukkig kon Nadira mij adviseren wat ik moest halen, dus dat heb ik maar gedaan. 

De soya had ik al vrij snel gevonden dus nadat alles was gemaakt, incluis de merenque voor het dessert, kon ik de middag voor hun komst al druk aan  voorbereiden. Ik hoefde niet zo heel veel meer, dus het zou heel snel moeten gaan naar mijn idee. 

Alles ging goed, het huis was schoon, ik had al gesport etc, ik moest alleen de slagroom nog kloppen. Dus ik de spullen tevoorschijn gehaald en aan de klop, wat ik ook probeerde, ik vond de smaak maar niet zoet worden uit pure ellende, ik wilde alles zonder suiker maken maar met zoetstof, er ook nog heel veel suiker bij ingegooid, ook dit werkte niet. dus wat nu.. ik wist het even niet.

De hele zooi maar door de afvoer gedaan en maar weer naar de jumbo om nieuwe lactose vrije slagroom te halen. Voor de zekerheid toch ook maar een plakje met gewone slagroom meegenomen, omdat ik dacht als het echt niet lukt dan moet ik maar dit doen, dan heeft Nadira geen slagroom.

Ik besloot toen ik thuis was om nog een keer goed naar het plaatje te kijken en zag toen pas mijn grote blunder. ik had steeds culinair gehaald en niet de slagroom versie. Dus ik naar de A&H, juist ik durfde niet meer naar de Jumbo, daar de goede soya gehaald en toen was het inderdaad binnen de kortste keren klaar en kon het ook in de koelkast.

Tijd om te douchen en om te kleden, de laatste restjes uit de afwasmachine, zodat hij leeg was. De lampjes aan en ik was klaar voor het bezoek

Het bezoek kwam met rozen en spelletjes en geurtjes, wat ik erg leuke pakjes vond, ik  hou ervan  als mensen komen, ze hoeven niets mee te nemen, zichzelf is genoeg voor mij,. Toch altijd wel leuk als dit gebeurt. Ze waren alle vier helemaal enthousiast over mijn huis, het was inderdaad anders, en daardoor kreeg ik weer de boost waar ik van hou. 

Het eten verliep vlekkeloos. ik had van te voren gezegd dat ik niet wilde dat iemand in de keuken kwam, mede omdat ik een hele strakke planning had, zodat alles vlekkenloos zou verlopen.

De gerechten konden zo door, en voor ik het wist zaten we al aan de koffie en thee, was de vaat al gedaan, hoefde ik alleen nog maar toen ze naar huis vertrokken de glazen en theekopjes af te wassen en een stoel terug naar de schuur brengen.

Het was wederom een gezellige avond, en ik merkte dat ik ze gemist had, ze te lang niet had gezien, waarvan ik baal, ik wil deze lieve mensen veel vaker zien al besef ik ook wel dat als ik werk, ik in de weken zo vol zit dat alles in een weekeinde moet en soms heb ik ook nog even tijd voor mezelf nodig, en dat is dan toch ook vaak in het weekeinde.. 
maar ach als je weet dat het goed zit is het niet van belang of je elkaar vaak ziet maar dat je elkaar ziet... en echt ziet als je bij elkaar bent, en dat is zo altijd zo.


quinoa twee kleuren met groente chips



zelfgemaakte uiensoep met een stokbroodje er op met lactose vrije kaas

gevulde wrap met witlof, walnoten, rode ui en paprika en geitenkaas.
                                              voor de ene met witte uien, voor de ander met
                                              lactose vrije kaas

salade met geraspte kaas en een mayonaise dressing, de ander met olijvenolie/basmico dressing

merenque, zelf gemaakt, lemonvurt, slagroom zonder lactose en rood fruit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten