woensdag 27 april 2016

kom we gaan naar de Keukenhof....






.......Tussen Hillegom  en Lisse

Op Koningsdag wilden we de drukte van de vrijmarkten en feesten ontlopen, dus hadden wij als  de mannen besloten om met elkaar gezellig naar de Keukenhof te gaan.. Toen we dit afspraken zeiden we nog tegen elkaar, het is op Koningsdag altijd prachtig weer, de zon is lekker dus het is dan vast prachtig om de tulpen en al die bloemen te zien.... 

Laten nou de voorspellingen zo zijn dat het die dag juist winterse buien komen, sneeuw, hagel, storm, regen etc... kortom er was van te voren tussen ons al heel wat heen en weer geappt... over dat we onze winterkleding aan gingen doen, dat we lang ondergoed etc moesten opzoeken, kortom April doet wat hij wil en zo ook de mensen die geboren zijn in April.... Zit me nu te bedenken hoe dat dat zit met in Mei leggen alle vogeltjes een ei..( Ik neem aan dat ze dan de vrouwelijke vogeltjes bedoelen) hoe zit het dan met de mensen die geboren zijn in Mei?

Onderweg waren een paar dames, sorry, behoorlijk van de weg af, ze sloegen af terwijl ik al naast ze reed, gaven ineens richt aan terwijl ze rechtdoor gingen, dus ik volop in de remmen, maar het is dus goed gekomen, ik ben veilig in Leiden aangekomen, waar ik vriend Frans ging halen op het station.
Daarna gingen we naar de mannen Rick en Chris om daar eerst natuurlijk een bakkie te doen met een oranje tompoes.

Bij aankomst stond Rick op de ladder om zijn vlag te repareren, maar dat lukte dus niet, dus wij lekker naar binnen. Na de koffie met lekkers, samen in de auto naar de keukenhof, waar we dus heerlijk hebben lopen dwalen en praten over van alles en nog wat. Moet wel zeggen het was bijzonder dit, mede omdat er natuurlijk veel bloemen staan wat genieten is, maar ook hoe ze in de diverse paviljoens de expo hebben ingericht dat vind ik met name heel bijzonder.

Op een gegeven moment als je er een hele middag loopt, je ziet hoe mooi alles is ingericht, met tussen door een heerlijk broodje klaar gemaakt door de mannen, samen heerlijk picknicken op plekken waar je anders niet gaat zitten, was heerlijk samen. Maar eigenlijk is het altijd leuk als we gaan stappen.

Het is wel zo, dat je na een bepaalde periode ineens wel genoeg hebt van de bloemen, het is vol, al die kleur en geur. dat je zelfs pissig gaat reageren op een meneer die wil uitleggen hoe je er voor kunt zorgen dat je tulpen steeds weer opkomen, dat je ze moet koppen, als ze uitgebloeid zijn, maar omdat je al vol zit met info, geuren, kleuren etc is het eigenlijk te veel info nog

Samen gezellig naar het huis van Rick en Christian waar we werden uitgenodigd voor het etentje met elkaar, en dat was genieten een heerlijke maaltijd, natuurlijk gingen we na het eten, nog even 2 spelletjes 30 seconden spelen met als gevolg dat we weer plat over de tafel liggen en dus soms niet meer bijkomen.. heerlijk met elkaar...
om half 11 heb ik Frans afgezet bij zijn moeder en ben ik naar huis gereden
Wat was het weer een heerlijke ontspannende dag
(voor alle foto's zie het album Keukenhof 2016 op mijn facebook pagina)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten