donderdag 14 april 2016

APK en grote beurt

Elk jaar weer, is het de dag die je weet dit komt, maar waarvan je hoopt dat hij heel heel snel voorbij is, en dat je niet helemaal kaalgeplukt thuiskomt als je je auto gaat halen. 
Met lood in mijn schoenen ga ik dan ook naar de garage, zeg mijn auto dat hij zich netjes moet gedragen, stap op de fiets. grrrrrrrr, en fiets naar school om uren in spanning te zitten. Ten eerste wat is er mis met de auto, ten tweede, wat gaat het kosten en ten derde, wanneer is het klaar, omdat ik echt niet zonder de auto kan.

Als ik eerlijk ben vind ik het naar de tandarts gaan minder vervelend en eng dan een apk. Bij de tandarts weet ik meestal wat er aan de hand is, maar bij een auto heb ik geen idee wat er is.. wel weet ik dat ik altijd heel veel kosten krijg... dus de hele dag is het een zenuwen toestand.

Om 15.00 kwam het verlossende woord dan eindelijk, het bleek erg mee te vallen maar 400 euro, incluis grote beurt.. ik ben dan zo blij, en zo gelukkig, maar ook de opmerking dat mijn auto voor zijn leeftijd er nog goed uitziet, hij heeft wel eens beroerdere gezien.. daar word je dan toch nog meer blij van... Kortom ik rijd in een mercedes onder de kaatjes.


Daarna snel boodschappen doen, moet ook gebeuren tenslotte, dus aan de bak, voor mijn noodtelefoon, moest ik een beltegoed halen, het is bijzonder ik bel er nooit mee, maar toch moet ik mijn beltegoed opwaarderen. Dus ook meteen gedaan bij de Aldi.
Terwijl ik thuis probeer om dit op te waarderen krijg ik de mededeling dat het dus niet werkt, de code is verkeerd. Dus opnieuw proberen... de mededeling dat het nummer al gebruikt is.. kortom het is een doffe ellende.. Daarna toch maar nadenken bellen met de service, a 10 cent per  minuut waarvan 10 in de wacht, maar dan komt er een echt iemand aan de lijn en wat krijg ik te horen er zit een storing op dat nummer dus ik moet naar de aldi terug en  een nieuwe opwaardeerbon halen. Nou geen punt natuurlijk maar wel vervelend, dus daar gaan we, in de goed gekeurde auto naar de aldi terug, en ja hoor naar veel zeuren en overleggen krijg ik een nieuwe bon, gelukkig ben ik wijs geworden en dus ja ik ga weer eens proberen waar ze bij zijn, wederom dezelfde mededeling dat het niet werkt en niet klopt en dus ik kan niet op waarderen, ik kan het nog een paar keer proberen maar het blijft weigeren. kortom een uur later,  waarbij zelfs de medewerksters van de aldi het ook niet voor elkaar kregen, kreeg ik mijn 20 euro terug en kon ik het vergeten met aldi talk.. Ik denk dat het tijd word voor een ander prepaid telefoonkaart wat beter werkt... dan maar ff een nieuw nummer en deze doorgeven aan mijn moeder als noodnummer..

kortom het was een heftige donderdag achteraf


Geen opmerkingen:

Een reactie posten