maandag 18 april 2016

Den Haag. .. die mooie stad....

 Afgelopen zondag ben ik met vriendin Kitty naar Den Haag gegaan, nadat ik me eerst in het zweet had gewerkt op de sportschool, ben ik snel even naar huis gegaan, om voor Kitty een cd te maken  met prachtige muziek voor haar. Daarna in de auto en naar Voorbrug het Loo om de auto te parkeren. Ik was er keurig op tijd en hoorde van Kitty dat ze er ook was bij p en r, dus ik zoeken maar kon haar niet vinden, dus ik haar appen waar ze was. Ze stond bij de ingang, ik dus ook, dus volgens mij was ze er dus niet. dat kan. Na een wat heen en weer geapp, ging Kitty opzoek naar de juiste p en r, en ik zou wachten bij de auto. Ondertussen ging ik dus maar even los met de camera omdat ik toch wel leuke plaatjes zag, zoals de stoel boven op de kast van de metro met daarbij de tekst doe alsof je thuis bent.. dus ga zitten en lees wat. Het balkon met een buro..waarbij ik meteen denk, oh daar zit een kind zijn huiswerk te maken omdat er in het huis geen ruimte is of geen stilte, en nu kan hij lekker werken. Het zal wel niet zo zijn maar ik denk het.

Eerst zijn we lekker wat gaan lunchen in de Haagse binnenstad, om daarna samen naar het Mauritshuis te gaan, ik was er al een keer geweest dus vond ik het erg leuk om een paar dingen, die ik van de vorige keer had onthouden aan haar te vertellen.  Zoals de kunstschilderes die haar zelfportret in de deksel van een bierpul heeft geschilderd, en meer van dat soort dingen. Zoals over de stier van Potter die niet klopt omdat het een samengestelde stier is uit drie verschillende stieren uit verschillende jaren. Daarnaast waren er natuurlijk ook de schilderijen die een top waren maar ook een schilderij waarbij ik vanuit de grond van mijn hart zei: "Als die je kind is die zet je toch meteen bij het grofvuil, mijn God wat een lelijk kind" Ik geloof dat ik het iets te hard zei... omdat  om me heen een aantal vrouwen ineens begonnen te lachen.... ik heb maar gedaan alsof ik het niet heb gezegd.. ik kan ook niet mijn mond houden.

We waren in een geweldig tempo door het museum heen, dat is zo lekker met Kitty en de museumjaarkaart, je loopt binnen, je kijkt en je gaat weer.. het kost niks..

Bij het weg gaan zag ik zon mooi plaatje dat ik daar echt een foto van wilde. Een paraplu, helemaal alleen in een paraplustandaard maar boven dit tafereel stond de prachtige tekst:  "Winnaar 2015"Dus meteen slaat mijn fantasie op hol, omdat ik denk, ach gojs die paraplu is de winnaar en zit daar alleen.. zo triest, maar het klopt wel het is eenzaam aan de top.

Daarna zijn we even over het binnenhof gelopen om daarna ergens een kop thee en gebakje te eten, ik had tenslotte nog geen één keer gebak gehad dit weekeinde, en ik moet bekennen appeltaart is toch wel het lekkerste. Dus dat hebben we gedaan, daarna dwalen door de stad, ff langs de flying tiger en nog een zaakje dat ik niet kende maar zo geweldig met hele leuke dingen om te kopen, van planten tot van die handige zakjes om je thee in te doen en in je thee kopje te hangen, in plaats van in een thee ei, ideaal,  om uiteindelijk een heerlijk kaasfondue te bestellen bij Cloos, wat heerlijk was, om daarna samen met de metro naar onze auto's te gaan en ieder weer naar ons eigen huis te gaan, wat een heerlijke dag was dit ook. Het was wel een vol weekeinde maar wat was het genieten.


het kind wat ik bij grofvuil zou zetten,
wees nou eerlijkis toch een lelijk kind







de winnaar van 2015 is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten