woensdag 13 april 2016

animatie deel 2

Gisteravond de laatste keer de curus animatie gehad
We hadden zowaar echt huiswerk, en moesten inderdaad erg aan de bak. Ik vond het behoorlijk aanpoten om eerlijk te zijn

We moesten een flipboekje maken en een animatie die paste bij dit logo
Meteen dacht ik aan eieren en vogels en vliegen.. dus ja ik was al snel op een spoor, van een vogel die vliegt, die een ei laat vallen, het ei breekt en dan zie je het eigeel, en dan de vogel die er overeen vliegt. en dit ziet. Leek me wel erg leuk om het zo te doen.

Daarnaast het flipboekje, heb ik, zat toch al in de vogel sfeer, een kuiken laten vallen vanuit de lucht naar beneden... en dan weer overnieuw.

De opdracht was vooral moeilijk omdat je dus moet tekenen, en als er eentje is die  niet kan tekenen, ben ik dat wel.. ik maak een schilderij in een poging om wat te doen en uiteindelijk veranderd het in een bruin vlak, dus dat zegt genoeg.

Het uur van de waarheid brak aan, men moest zijn werk presenteren.. nou daar zaten 4 echte kunstenaars, met tekeningen waar ik gewoon me steeds kleiner door voelde worden. Zo prachtig, volledig uitgewerkte bladeren, gekopieerd, in elkaar gezet, doorlopende verhalen.. ik begon te veel te twijfelen aan mezelf, want ik kan echt niet tekenen..
kortom ik was er helemaal klaar mee.

Met het schaamrood op mijn kaken heb ik dan ook mijn werk laten zien.. maar vond het afschuwelijk; mijn kinderlijke tekeningen hingen naast de tekeningen van die anderen, en ik  moet zeggen het was wel heel bijzonder, om te zien, hoe een kinderlijke tekening er meer uit springt, kortom ik wilde onder de tafel.  Men blonk uit in de tekeningen maar het verhaal wat ze hadden bedacht sloeg, als ik eerlijk ben nergens op, daarbij was het totaal niet de opdracht. Terwijl de mijne de opdracht was en prima was uitgewerkt, okey het nivo van de tekening was wel heel laag.

Kortom de avond was voor mij in het begin afzien, en net toen ik dacht dat ik de grote ellende had gehad, kwam de klap... ik moest ineens met  photoshop werken, en dat is zo niet mijn programma, je kan er veel mee geef ik toe maar wat een rampen plan, er zit heel veel in, maar helaas bijna niet te vinden. Dus ik was al snel het spoor bijster en werd al meteen steeds gevraagd of ik het wel begreep etc, en ze kwam weer helpen, terwijl ik toch best wel handig ben op de compu dacht ik.

Maar goed, de avond komt ook tot een eind, ik moet zeggen het was een mooie avond en een cursus die niet af is, waar nog veel kan gebeuren en gedaan kan worden ,maar door het vele praten dus niet helemaal af gelopen is.

Wel ben ik tot de ontdekking gekomen dat alles wat ik daar heb geleerd waarschijnlijk niet kan op de i-pad dus ik denk dat ik er voor school niet zo veel aan heb, omdat alles draait op windows...
maar ach dat is bijzaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten