woensdag 3 februari 2016

Wensen en grenzen on tour

In een heel ver verleden, toen alles nog niet leek te veranderen, hebben Elizabeth, Andre en ik een start gemaakt met het project Wensen en Grenzen. Dit omdat het ons leuk leek iets te maken waarmee we de jeugd verschillende kanten van het leven op gebied van liefde, sociale media, seksuele rolpatronen en seksuele diversiteit te confronteren en kennis mee te laten maken.

Terwijl we druk bezig waren met dit project, kreeg Andre een andere functie op een andere school, maar bleef wel betrokken bij de ontwikkeling van dit project. De pilot draaiden we alweer 3 jaar geleden op mijn school, en door steeds kritisch te evalueren, te kijken naar wat anders zou moeten of kunnen, zijn we op het punt gekomen dat ook maar de school waar Andre werkt, eens aan te doen.

Omdat het project zoveel succes heeft, ook zoveel bij kinderen oproept, hebben we bedacht dat we dit niet alleen maar voor onszelf moeten houden en dus mocht ik vandaag van mijn unitleidster, en ook nog morgen, naar de polder om daar mijn les loverboys te draaien.

Het was een heerlijke lessenserie die ik vandaag gedraaid heb, ik was keurig op tijd, en zoals altijd heerlijk om Elizabeth weer te zien. Genieten,

Ik mocht beginnen met mijn favo leerlingen de vmbo klas, wat een heerlijk stel en vreselijk ongeremd ik geniet daarvan. Ik kreeg er leuke dingen uit en ze deden erg gaaf mee

Daarna mocht ik aan een andere groep les geven een gl klas, ook een lekker stel, deden goed mee.
Helaas moest ik halverwege weg omdat ik anders te laat zou komen op mijn locatie voor mijn werk maar het ging prima verder. ik heb weer een heerlijke ochtend gehad met deze lessen.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten