zondag 21 februari 2016

Bowie, Groningen, Moeders, rondje door Nederland

Aangezien ik in London niet echt slim was, waar ik was toen de tentoonstelling over David Bowie er was, maar ja te veel te zien in het Victoria en Albert museum, dat ik dat gewoon vergeten ben met mijn enthousiasme.. was ik super blij dat hij nu in Groningen is. Je moet er wat voor over hebben bedacht ik me, mocht je iets willen zien. Voor Bowie reis je desnoods heel Europa af.

Vriendin Susan wilde ook naar deze tentoonstelling, dus dat was samen snel geregeld. Samen besloten we dan ook om gezellig te gaan op de eerste dag van de vakantie om zo te genieten.

Omdat ik soms heel praktisch ben, had ik bedacht om na de tentoonstelling in Groningen, door te reizen naar moeders, daar wat te eten om 18.00, Susan kon mooi mee, kon ze ook even het nieuwe huis zien van mijn moeder. Daarna zou ik haar in Emmen afzetten bij haar moeder, en ging ik mijn weg vervolgen naar Alphen.

Dus een heel rondje door Nederland. waarbij ik dus heel veel provincies aan gingen doen, Zuid- en Noord- Holland, Flevoland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Utrecht om weer te eindigen in Zuid- Holland.

Het begon al vroeg vandaag, heerlijke rit, bijna geen verkeer op de snelweg, en door de polder 130 scheuren en ineens waren de 2 uur om om in Groningen te komen.
Bij aankomst eerst ff lekker gaan zitten in de Starbuks, Susan geappt, die bij haar dochter was, dat ik in Groningen ben en waar ik zat, en daar op haar gewacht. Gelukkig kwam ze snel, wij lekker kletsen en voor we het wisten moesten we nog lunchen.
Een broodje gekocht en lekker in de wachtkamer, die prachtig op geknapt is, gaan zitten eten, om daarna naar het museum te lopen voor de tentoonstelling van David Bowie.

Helaas mochten we er geen foto's maken, maar we hadden geluk, officieel mochten we pas om 14.00 binnen, maar aangezien het toch niet druk was, konden we meteen om half 2 naar binnen. Even wachten in de rij, nog geen 5 minuten voor de headset om zo de tentoonstelling te doorlopen. Het was goed geregeld. Daarna de tentoonstelling is, het was druk in het begin, mensen bleven staan om alle teksten te lezen, en de muziek en gesproken teksten te horen, om met een kinderwagen een paar hakken te raken, om met een rolstoel, zo te manuv
reren dat je  wel aan de kant moest, zodat die mevrouw het goed kon zien en jij minder. Maar goed zoals ik al schreef dat was in het begin.. Hoe verder je de tentoonstelling in kwam hoe rustiger het werd. Ik heb me vreselijk verbaasd over hoe een tenger en klein mannetje David was, mede omdat ik hem zo groots vind.

Zijn kleding was prachtig, maar ook hoe hij speelde met man en vrouw in de kleding, hoe hij een prachtig pak aan had met daaronder dan ineens een paar naaldhakken en een oorbel in.. Geweldig.

Het gedeelte beneden vond ik erg mooi, het gedeelte boven vond ik wat minder sterk op gezet. Er was veel muziek, prachtig, van een life show maar wel jammer was dat er grote doeken voor de kostuums zaten waarop de film werd geprojecteerd zodat je dus eigenlijk ze niet goed kon zien.

Daarna zijn we nog snel even langs een tentoonstelling gegaan die er ook was van een man die prachtige tafels etc maakt. geweldig gewoon.

Om ff uit te rusten voor de tweede etappe van de reis, even bij de Starbucks een bak thee. En met de auto naar moeders. Het is gelukkig niet ver rijden, maar een uurtje, dus ik had voor ik het wist al 3 uur achter de kiezen. Bij mijn moeder heerlijk bijgepraat, en heerlijk eenvoudig gegeten.
Om half 9 kwam etappe 3 aan bod, Susan afzetten in Emmen bij haar moeder, om daarna etappe vier te gaan doen.. namelijk terug naar huis, met inderdaad nog 3 uur te gaan. Kortom ik han 6, 30 uur gereden en ik vond het nog leuk ook en niet eens zwaar om te doen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten