dinsdag 9 februari 2016

Van der Laan & Woe (Theater)


Vanavond, de eerste theatervoorstelling van de komende week. Het is spitsuur in theaterland voor mij, alleen woensdagavond en zaterdagavond geen theater de rest zit helemaal vol..

Met vriend Frans naar Van der Laan en Woe, geweest, ik ken ze van uit de kwis, maar nog nooit gedacht om een voorstelling van ze te bezoeken. Gelukkig is vriend Frans heel goed hierin, en kiest dingen uit die hij leuk vind, en daagt daarin mij ook uit, met als gevolg dat ik soms in voorstellingen beland waarvan ik in het begin denk ik weet het niet, maar altijd weer is het goed. Tot dusver maar een keer een voorstelling gezien die we beiden wat minder vonden, maar de rest prachtig

Ook dit keer had Frans het wederom goed, prachtig deze voorstelling, er komt van alles langs maar de opening is al geniaal, met niets maar alleen acapella, met het woordje dit.

Daarnaast de geniale opmerking over het Isala theater. DAt ze het eng vonden om in Capelle te komen bij IS Ala.. dat vonden ze heel spannend.. Met daarna nog de opmerking:" Zo de kop is eraf"
Geniaal.

Het steeds terugkerende gesprek bij de koffieautomaat, de geweldige scene waarin een opkomende sing and song writer, als grap als ss word weer gegeven, waarmee de media er zo mee aan de haal gaat dat uiteindelijk, als hij zegt ik hou niet zo van zwart... hij meteen een racist is terwijl hij zegt dat hij niet van zwarte koffie houd. Prachtig gewoon

Het is een avond van flits naar flits, beginnende met een leeg podium en al gaande de show komt er steeds meer, de Thaise bruiden, etc, geweldig

Het is een reprise show maar ik zou zeggen, als je de kans krijgt gaan, hij is mooi




Geen opmerkingen:

Een reactie posten