maandag 1 februari 2016

uit proberen....

Vriend Ivan, is een geboren hardloper, door omstandigheden moet hij opnieuw beginnen met het opstarten van zijn hardloopritme. Hij heeft in het verre verleden zelfs marathons gelopen, dus hij is daar erg goed in. Dit was voor mij de uitgelezen kans om eens te kijken of hardlopen ook iets voor mij is. Ik brul al langer ik wil gaan hardlopen, ook omdat ik hoor dat het zo goed voor je is, je verbrand kilo's callorien en het is goed voor het leegmaken van je hoofd. Dit leek me dus ideaal, mede omdat ik daardoor dus overal als ik wil kan sporten. Hoef dan alleen maar mijn sportschoenen mee te nemen, een trainingsbroek en shirt en klaar. rennen maar...

Helaas blijkt het toch wat meer in te houden om dit goed op te bouwen, het kost tijd en het is een aanslag op je benen, op je lijf, en zeker naar een weekeinde der titanen is het wel even heel erg afzien.

Vriend Ayaz ging ook mee, die had al een keertje eerder getraind met Ivan, dus die was eigenlijk al er helemaal klaar voor, hij had al een voorsprong op mij.

Toch zag ik er wat tegenop, ik weet dat ik altijd last krijg van mijn scheenbeen, de spiertjes dan, mijn linkerenkel speelt dan ook wat op, maar goed, ik vind dat je dingen moet proberen en een kans geven en het opbouwen.

Bij aanvang was het eerst een minuut gewoon lopen en daarna 1 minuut rustig dribbelen.. ik begon natuurlijk als een gek te rennen.. maar dat werd meteen door Ivan gecorrigeerd, ik moest het langzaam aan doen. dus dat deed ik.. na een paar keer een minuut te hebben gerend gingen we over op 2 minuten rennen en 2 minuten rust.. om uiteindelijk weer terug te gaan naar 1 minuut rennen en 1 minuut rust. om na afloop rustig bij te komen en om op adem te komen...

Ik moet zeggen, ik weet nog niet of dit iets voor mij is, maar ik wil het wel een kans geven, kijken wat er zoal van komen kan..

we zullen zien

Toch vanavond nog even wezen kettle bellen.. onder de bezielde leiding van Danny, wat een afzien gebeuren weer, maar ik ben weer klaar voor de week, na een heerlijke dag organiseren thuis... dat heet thuis werken en heb veel dingen kunnen doen waar ik anders nooit aan toe kom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten