donderdag 11 februari 2016

Ikigai (Theater)


Vanavond naar de voorstelling van Angela Groothuizen geweest... Ik heb al eerder geschreven dat deze vrouw onder mijn huid kruipt met haar liedjes, haar persoonlijkheid, haar humor, haar ongeremdheid. Al eerder schreef ik De Dolly Dots hebben iets goeds voort gebracht : "ANGELA"
Zo mooi zoals zij in alles haar eigen weg gaat, zo ook in deze voorstelling.

In het begin moest ze er even inkomen, het was dan ook een try-out, maar wat is ze een vakvrouw, haar liedjes zo mooi en zuiver gezongen, vakvrouw gewoon,

De verhalen die ze verteld, ik neem aan autobiografisch prachtig, humor vol, ze heeft alles in zich om een prachtige show neer te zetten. Soepele overgangen van lied naar lied, een eenvoudig decor met doeken waarop projecties komen, wat bladeren en 3 witte stippen van verschillende grote. 

Haar yoga verhaal, waar ze mee bezig is en dan het beeld erbij zo mooi als ze in de sleeping child ligt, geweldig mooi, je waant je meteen in Japan door de kleur van de bladeren om haar heen, het rode matje en dan de rode stip op het doek. geweldig

Haar omschrijvingen van haar ervaringen met haar medecursisten geweldig... ik herken het zo, wetende dat ik over 2 weken ook een yoga lesje ga volgen om leniger te worden. het schijnt dat je daardoor dus ook gaat zweten.

Het opruimen van haar la geweldig leuk hoe ze dingen ordent en opruimt, wat goedkoop vind ik, waar toch mensen om lachen een grote witte onderbroek en een soort van leren string, dat heeft ze niet nodig om een mooie show te maken, daar hoeft ze niet aan te doen.. Dit is te goedkoop voor deze vakvrouw. Jammer dat de regisseur dit er niet uit heeft gehaald, omdat dit juist afbreuk doet aan de sfeer die er is in de show.


Als je de kans krijgt ga naar deze show ze is goed en geniaal en de show is prachtig met prachtige liedjes met mooie teksten.

85 minuten genieten en over gaan in ikigai.. wat ik altijd al doe.. genieten van wat ik heb, wat ik kan en wat ik mag doen, wil doen en geniet van wat ik heerlijk vind.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten