dinsdag 26 januari 2016

oneliners (2014-25)


Wie slechts één vijand heeft ontmoet hem overal.
(Iranees gezegde)


een liefdesverklaring is als de
openingszet van een schaakpartij: de
consequenties zijn niet te overzien.
(Hans Söhnker)

Als je van vreugde opspringt, let dan op dat
niemand de grond onder je voeten weghaalt
( Stanislaw Jerzy Lec)

 De geschiedenis is een verzinsel
waarover we het eens zijn
( Voltaire)

Ik ben hopeloos verliefd! Nu nog een meisje vinden
dat die gevoelens met me wil delen..
(Woody Allen)

Ballet is een stel mannen met zulke
nauwe broeken dat je kunt zien
welk geloof ze aanhangen
(Robin Williams)

Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven
(Kees Janisman)

Wat niet tweemaal lezenswaard was
was het ook die ene maal niet
( Friederich Rückert)

Men moet soms zijn baard
opofferen om zijn hoofd te redden
(Turks gezegde)

Ik lees nooit een boek voor ik het
bespreek:
anders word ik zo vooringenomen
(Sydney Smith)

Een beetje versterker kost toch al gauw
een paar goede buren als vriend
(Vrij Nederland)

Het is moeilijk gedachten onder woorden
te brengen die men zelf niet heeft begrepen.
(Ernst Hohenemser)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten