vrijdag 15 januari 2016

contact.......

Ach de micro gids was weer eens niet bezorgd, dus ik dacht vandaag laat ik even contact zoeken naar de vriendelijkste klantenservice die ik ken. Ik weet uit ervaring dat dit altijd heel gemakkelijk is en voor ik het weet is het geregeld krijg ik mijn gids keurig op tijd binnen en is het leed weer geleden.

Ergens heb ik iets vergeten op te slaan kwam ik gedurende een half uurtje steeds hoog oplopende irritatie achter.

De site is ten eerste al lastig te vinden, maar goed dan ga je zoeken op leden service en dat is prachtig, daar staan allerlei mogelijkheden. Gelukkig stond er ook een link naar een formulier waar je dan je naam kan in vullen, je postcode etc om zo je gids alsnog te ontvangen. Dit mag je invullen op donderdag na 18.00, dus ik was blij, het was al vrijdag 16.00 dus dat mocht ik doen.

Ik begin vol enthousiasme met invullen, blijkt dat ik een abonneenummer nodig heb.  Dit heb ik natuurlijk wel, maar ja waar.. ik weet uit vorige ervaring dat die staat op de voorkant van de gids waar ook het adres staat. Kortom ik ging  mijn gids halen in de kamer, maar waar ik ook keek, geen nummer..  Totdat tot me doordrong dat er afgelopen week een plasticfolie om heen zat, omdat ze zo nodig allerlei reclame mee moesten sturen, om zo de prijs van de gids laag te houden maar waar ik zo vreselijk van baal. Dus dat was natuurlijk in de prullenbak beland. Nergens te vinden. Ik nog wel even geprobeerd om misschien een nep nummer in te voeren om zo alsnog het formulier te kunnen invullen maar nee hoor. met grote rode letters.. NEE fout nummer.....

Wat nu, als het niet gaat via dit formulier dan maar bellen naar de klantenservice van de Mikro gids.. maar dat is nog niet zo eenvoudig, dat nummer  is moeilijk te vinden, ik heb de catacomben, de darkrooms, de onmogelijke doolhoven op het internet doorkruist met gevaar voor eigen leven om uiteindelijk bij een nummer aan te komen van de KRO, waar ik dan maar naar toe belde. Het is zon heerlijk systeem waarbij je en keus moet geven. namelijk 1 voor gewone leen en 2 voor zakelijke klanten. Kortom ik heb op 1 gedrukt en ja hoor daar begon het gemier.. wilt u uw abonneenummer invoeren.. Juist die heb ik niet. Ik heb dit uit pure frustratie zelfs in de hoorn geroepen, omdat ik gewoon niet een normaal pratende mens aan de lijn kon krijgen... 

De hoorn op de haak, en dus meteen bellen naar de KRO, nu maar op zakelijk niveau ingelogd en dat ging snel, na een aantal minuutjes,... lees vele minuten, kreeg ik eindelijk dan een aardige mevrouw aan de lijn. Ik vertelde haar meteen aan het begin dat ik wist dat ik de foute lijn had maar dat ik geen andere manier zag om contact met de kro te krijgen. Ik legde uit wat er aan de hand was, dat ik geen gids had ontvangen, dat ik ook geen abonneenummer had omdat er net toevallig vorige week te veel meuk om in zat met een plastic folie die ik natuurlijk niet had bewaard.... 

Deze mevrouw zei inderdaad meteen dat ik een fout nummer had maar was zo lief me toch te helpen, 
ik mocht mijn postcode en mijn huisnummer doorgeven, ze vroeg nog even of het klopte dat het de straat was die ze zag en de plaats, en dat klopte. Ik kreeg keurig het nummer van mijn abonneenummer van haar en mocht dus het formulier nog een keer invullen of eventueel bellen.

Ik heb haar heel liefelijk gevraagd stel dat ik geen internet had hoe het dan had gemoeten.. en of zij niet gewoon van achter haar computer deze melding kon maken, zij was toch al in het menu.. Er ging ineens een soort van licht aan in dit gepijnigde hoofd van de dame... dat kon zij ook doen.. en ze zou het doen.. Morgen zou ik mijn gids ontvangen.. ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten