vrijdag 1 januari 2016

arnhem shoppen

 Op 30 december, met vriendin Susan wezen shoppen in Arnhem. Een stad waar ik wel eens kom, maar toch ook vaak mezelf afvraag wat maakt Arnhem nou zo bijzonder. Dit keer kreeg ik het antwoord, namelijk het Station, zo prachtig ontworpen, mooie ronde vormen, waarbij je dus als het ware in een soort van flow. door het station loopt en zo naar de stad gaat. prachtig Het is ruim en zo mooi gemaakt en bijzonder dat ik er echt even met aandacht heb staan te kijken. 

Natuurlijk niet te lang want Arnhem roept, er moet gevierd worden dat december bijna over is, en dat het nieuwe jaar gaat komen.. dat het genieten gaat worden...  we hebben natuurlijk een hoop te bespreken, er is in mijn leventje ook de nodige dingen gebeurt de afgelopen periode, die alleen maar bijzonder en goed waren. Het groeien van dat wat toch moet gaan groeien, het weer volop in het leven staan met alles, heerlijk. Ook bij Susan is het nodige gebeurt, een nieuwe baan, met alle gevolgen van dien, tevens het bedenken van wat ze wil, haar dochter die haar 21ste verjaardag gaat vieren met haar dispuut door een etentje bij haar ouders thuis.. kortom er moet veel gebeuren.. en besproken worden. Heerlijk gewoon.

Het lopen dwalen door vooral de oude straatjes van Arnhem is mooi en wonderlijk, ik geniet daar enorm ik zie zoveel mooie dingen. Heb dan ook niet zo heel veel gekocht maar heerlijk gedwaald en gekeken al moet ik zeggen de zaken als Solow en Tiger, en nog een leuke ophefingszaakje met outlet spullen was toch wel een lichtelijke aanslag op mijn portemonee maar dat geeft niet het mag en het kan. 

Voor ik het wist was het weer zover dat we afscheid moesten nemen en dus wederom naar het prachtige station waar ik eindelijk een foto heb kunnen maken van wat ik wil gebruiken voor de kerstkaart van volgend jaar. heerlijk nu al tegen gekomen.

Om half 6 de trein in, en veel lezers hebben het al gelezen dat ik weer eens mijn mond niet kon houden tegen een aantal meiden
ik zal hier het stukje plakken en knippen

"Zittend in de trein uit Arnhem, 3 pubermeiden hebben dikke lol, bellen steeds meisjes op en zitten ze via de telefoon uit te schelden , lachen zich suf. Kon me weer eens niet inhouden en ben op ze afgestapt dat ik een tip voor ze heb , dat ze nu op You tube moeten kijken naar de filmpje van Amanda Todd, waarop 1 dame zegt dat ken ik.... Mijn antwoord dan weet je nu waar je mee bezig bent, cyberpesten en je weet hoe dat met haar is afgelopen , ik hoop dat je beseft wat dit soort geintjes voor gevolgen kunnen hebben. Meteen kwam de reactie dat het vriendinnen waren waarop ik het antwoord gaf blij dat jullie niet mijn vriendinnen zijn want vrienden doen dit niet. Het werd stil.... Heel stil, ik leer het ook nooit mijn mond te houden"


 Ik heb er nog lang over nagedacht wat ik had kunnen zeggen, maar bedacht me ik heb het duidelijk gemaakt en daar ging het mij om, dat was alles.  Snel naar huis, en daarna nog even de kettlebell les van Frank gevolgd, de laatste van dit jaar, zodat ik op oude jaars dag even niets hoef... dat is ook wel lekker een keer. Was wel al om 5 uur wakker, dus even snel de krenten in de week gelegd, om 8 uur wakker het beslag gemaakt en in de kamer gezet om het te laten rijzen, en om 11 uur echt aan de bak... heerlijk zo de overgang van een normale decemberdag naar oudejaarsdag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten