dinsdag 19 januari 2016

oneliners (2014-23)


in de toekomst zal iedereen
een kwartier lang beroemd zijn
(Andy Warhol)


Ik deed net of ik iemand was die ik wilde zijn tot
ik uiteindelijk die persoon werd, Of hij mij
(Cary Grant)

Muzikanten die niet tobben vóór een
belangrijke optreden vertrouw ik niet
(Lucas van Helsdingen)

toerisme: het heel ver weg op zoek gaan
naar het verlangen om thuis te komen.
(George Eligory)

Dansen is bidden met de benen,
Marcheren is vloeken met de voeten
(Wim Kan)

De kunst van het ouder worden bestaat
daarin, dat men zichzelf in toenemende
mate overbodig maakt.
(Helmut Walters)

Een expert is iemand die steeds
meer weet over
steeds minder
(Nicolas Butler)

een verhalenbundel is een roman waaruit
de vervelende stukken zijn weggehaald
(bob den Uyl)

Het is een gemakkelijk ding, de kritiek.
Want waar men met één woord aanvalt, heeft men
pagina's nodig om zich te verdedigen
(Jean-Jacques Rousseau)

Slechts zij citeren nooit een ander, die geen
hoop hebben zelf ooit geciteerd te worden
(Gabriel Naudé)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten