zondag 3 mei 2015

uit de oude doos (deel 6)


foto's van vroeger

Toch leek alles heel simpel, geen zorgen geen twijfel
Van god kwam het goede en het kwaad van de duivel
De klok aan de muur hing daar puur voor het mooie
Ik had alle tijd in de buurt rond te schooien
Een zee was een slootje, m'n klomp was een bootje
En de dood was zoiets als de poes van m'n grootje
De wereld was niet groter dan de globe van vader
Ik kan hem met m'n pink om z'n as laten draaien

refr.:
Diep in m'n hart verlang ik vaak naar dat kind terug
Kinderen willen groot zijn, nou dat gaat vlug
Als me het leven tegenzit, denk ik aan die tijd
Al werd ik nooit die brandweerman, raakte het kind niet kwijt
(fragment uit Foto's van vroeger door Rob de Nijs)

In het toneelstuk "Dossier 12546789"
over vluchtelingen


Onderweg naar Berlijn naar vriend Erwin

Als opa in "het geheim van Opa"
op tournee door o.a Nederland en Frankrijk.
4 weken toeren in een bus,
wat een unieke ervaring was dat met
theatergroep Hutspot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten