zondag 10 mei 2015

dagje musselkanaal en een toen en nu foto


 
Je moeder is niet voor niets 80 geworden, en daarom ging ik op Moederdag, na het sporten, waar ik me helemaal in het zweet heb gewerkt, snel afgespoeld heb, en om 11.10 zat  ik dan ook keurig fris en fruitig in de auto. Op naar het altijd saaie maar oh zo vervelende Musselkanaal. Maar mijn moeder woont er en dat is leuk. Dus twee en een half uur rijden om er te komen en er te zijn. Maar acht nu kan het nog, je weet nooit hoe een weg loopt van een mens, en ik vond het al opvallend, dat ondanks dat ze heel actief is en nog vol streken zit, ze wel wat oud begint te worden. Ze is wat doof, zeg maar gerust heel doof, en ze is minder snel in lopen en soms begrijpt ze dingen niet helemaal, Daar tegenover is ze wel zo actief dat ze nog steeds auto rijd, dat ze alles zelf doet in huis en nog steeds streken uithaalt. Ze had bij de kringloop ooit twee tollen gekocht voor 10 cent, en daar heeft ze dan weer grootste plannen mee. Ze bedenkt het helemaal. Ja hoor, ze gaat elke dinsdag naar de Bingo, en dus had ze die tollen meegenomen en tegen de tafel waar ze aan zat zei ze tegen een paar tafel genoten dat ze een spelletje had, of ze dat ook konden. Zij liet de tollen draaien met haar handen. De andere vrouwen probeerden het maar het lukte ze niet.. gevolg die tollen vlogen door de hele zaal,  de oude dames over de grond, en mijn moeder lachen.  De tollen hebben die vrouwen mee naar huis gekregen maar ze zijn niet meer welkom in de zaal voor de Bingo geloof ik.
Kortom ze was wel weer op dreef, daar moet ik zo om lachen altijd.. ze kan het niet laten  gelukkig
daarom hier een toen en nu foto
de foto hierboven is het gezin van mijn moeder met haar broers en zussen, al is het gezin niet compleet volgens mij
geen idee hoe oud mijn moeder
hier is maar heel jong
hier is ze net 80 en nog steeds ondeugend
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten