zaterdag 30 mei 2015

Soms zit het mee en soms zit het een ietsje tegen

 
 
Al weken hadden Kitty en ik het plan om samen lekker naar Paleis Soesdijk te gaan. Na veel zoeken hadden we eindelijk een datum en Kitty zou alles uit zoeken etc en alvast de kaarten bestellen voor ons uitje op zaterdag. Deze week kwam de mededeling dat het Paleis Soesdijk dicht was wegens de een of andere festiviteit.. gevolg.. wij moesten onze plannen wijzigen. Het voorstel om naar paleis het Loo te gaan was een goede optie, daar was een expositie over de kleding van Sisi, maar ja ik ben in Wenen geweest en heb best al veel van Sisi gezien, maar wil het wel een keer gaan zien. Het paleis op de Dam was de tweede optie, en dat leek me meteen veel leuker om heen te gaan. Dus Kitty heeft alles verder geregeld. Afgesproken dat ik mijn auto bij Landgraaf zet en dan door naar Hoofddorp om de auto te parkeren en dan met de trein door naar Amsterdam Centraal. Helemaal goed. Totdat ik de app open van de NS, blijkt er werk aan het spoor met als gevolg dat we dus niet rechtstreeks konden maar wel via overstap op schiphol, met de bus verder en dan weer met de trein verder naar het centrum. Gelukkig waren we beiden erg slim en zijn we bij het Olympisch stadion de bus verlaten en op de tram verder gegaan om zo bij de Dam te komen. Wij meteen het paleis in, en wat is dat leuk, natuurlijk hebben we niet alles mogen zijn, maar dat wat we mochten zien prachtig. Al vind ik het geen verblijf om gasten te laten overnachten. Het is er kil en koud en groot.. Natuurlijk hebben we even bij het balkon gestaan, is natuurlijk altijd leuk om te bekijken en te zien hoe dat er uit ziet van zo hoog. Meteen zei ik tegen Kitty: "Even Wuiven, denk ik "
 
Daarna gingen we met volle maag, een heerlijk broodje gehaald bij de bakker en lekker op de dam zitten opeten, met de tram naar de Albert Cuyp, volgens Kitty een must, een gebrek in je ontwikkeling als je daar niet bent geweest. Dus ja daar gingen we heen. Wat een geweldige markt is dat, ziet er gaaf uit en is heerlijk slenteren, vooral het Amsterdams sfeertje wat er heerst,.. heerlijk. We hebben even heerlijk wat gedronken in De Bazar een geweldige tent die een sfeer uit straalt van verschillende oosters maar ook joodse sfeertjes, heel apart met diverse teksten op de muren in verschillende talen. Prachtig ingericht ook.  Een aanrader om een keer te gaan eten.
 
Na de markt terug met de tram naar het Olympisch Stadion om onze bus weer te pakken naar Schiphol om daar met de trein weer verder te gaan naar Hoofddorp.. Helaas het begon zo goed, maar op Schiphol bleken er geen treinen te gaan naar Hoofddorp volgens een meneer. Wij naar de info balie en ja hoor, daar stond een andere meneer, met wel verstand van zaken, die heel rustig zei dat er wel een trein ging naar Hoofddorp. Dus wij naar het perron en inderdaad die trein ging wel.
Het was een kippeneindje naar het station Hoofddorp, daarna naar de auto gelopen, en terug naar Landgraaf waar mijn auto stond en door naar huis. Het was een prachtige dag in Amsterdam dank zij het goede gezelschap en ook dank zij het weer.
 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten