dinsdag 12 mei 2015

gelukt....

 
Soms zijn er van die dagen dat je weet, dit is het niet.. dat gaat hem nooit worden. Gisteren bij de kettlebell training, was het afzien, we gingen lekker naar buiten, en ergens is dat buiten sporten heerlijk, ik geniet dan van de zon en de frisse lucht. Een groot nadeel vind ik dan dat je ook moet hardlopen, en als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is dat wel hardlopen.. Ze hebben daar een giga gebouw en daar moet ik dan om heen rennen...
 
Maar goed, maandagavond hadden we mazzel, we hoefden maar tot aan de bocht, en dan terug rennen en dan 20 kettle bell swings.... kortom 3 keer heen en weer rennen en dan de swings doen, dit klinkt heel simpel maar zoals ik al zei, ik was niet zo in mijn doen, hoest wat, zit wat slijm en natuurlijk waren er veel jongere gasten die als een speer rennen, en dan fit en kwiek aankomen, Dan dit oude lijf dat dit gaat doen omdat het zo goed is.. Dus ja ik ging er ook maar voor. Tijdens het rennen van de ene groep, ging de andere groep oefeningen doen waarbij je je benen zo zwaar belaste dat het hardlopen bijna al onmogelijk leek te worden. Kortom het was afzien.. ik was al gesloopt.. Toen kregen we nog ff als toetje, en sinds gisteren hou ik niet meer van toetjes..  21 keer een truster.. kortom je kettle bell boven je hoofd tillen, diep zaken door je knieeen en dan weer hun omhoog, en daarna 21 burpys.. voor de mensen die dit niet kennen, is de aanrader dit niet willen kennen ook. Het is doodgaan in 10 voud.  daarna 15 keer om te eindigen met 9 keer en op zich is dat te doen maar er zat een tijdslimiet aan van 3 minuten.. nou die heb ik nooit gehaald, ik was gesloopt en dus na de tweede ronde, toen iedereen al lang en breed aan de koffie zat ben ik ook maar gestopt.
 
Dit kan ik natuurlijk niet hebben en vind ik zo vreselijk balen dat ik maar meteen toen ik thuis kwam nog snel even die 21 burpys heb gedaan en nog wat diepe kniebuigingen heb gedaan om zo te voorkomen dat ik me helemaal slap zou voelen.
 
Vanavond corssfittness. en ja hoor wat doen we... we gaan naar buiten.. grommmm en nu is het nog erger 3 rondjes lopen om het gebouw, en de andere gaat dead liften.. kortom het is afzien, en als ik gisteren dat kleine stukje niet haalde zou ik het nu wel helemaal niet meer halen.. maar goed, we beginnen en voor het eerst in mijn leven haal ik het blokje in één keer zonder te stoppen.. ik was bere trots.. okey de snelheid zou hoger kunnen, ik zou misschien zelfs nog wat beter mijn ademtechniek kunnen leren toe te passen, maar toch... ik haalde het. De dead lifts gingen ook goed.. daarna weer een rondje en ja hoor weer in 1 keer helemaal uitgelopen.. ik weet niet wat ik had, maar het ging gesmeerd.... De derde ronde, heb ik even 30 seconden langzaam gelopen maar daarna weer in volle sprint door. kortom het vele sporten heeft toch zo zijn voordelen.. het werkt. ik krijg conditie...
 
De laatste oefeningen waren goed te doen.. zeker met mijn sportmaatje die dan net als ik boven de 50 is en met wie we dus als een gek tekeer gaan, iedere keer zeggen we weer, ook dit gaat over, en daarna dat de oudjes het nog goed doen. Zij is nogal van de cijfertjes en smokkelen is er niet bij... dus ik doe ook echt alles, maar dat doe ik altijd
 
kortom de dinsdag sluit ik af met een hele bijzonder goed gevoel.. i did it...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten