maandag 23 maart 2015

voor de show.. en omdat het zo gezellig is....

 
Omdat ik ongeveer dik 15 jaar geen toegevoegde suikers heb gegeten, geen chocolade at, geen slagroom gezoet met suiker, hooguit met zoetstof, ik geen chips heb gegeten en noem maar op, omdat meneer Montignac dat heeft verboden omdat suiker het gif was voor het lichaam. Ik dank zij de methode van Montignac inderdaad toentertijd dik 30 kilo ben afgevallen, van maatje xxxxl naar maatje m ging, Gelukkig was het zo in die periode, dat ik nog snel strak trok, toen deed dat lichaam dat nog. Ik weet nog dat ik toen meteen heb besloten om dit stug vol te houden en dat heb ik gedaan. Tijdens dat hele dieet van Montignac heb ik geen stop gesport, gewoon niet, gewoon me gehouden aan de richtlijnen. Nu ik vijf jaar geleden ben gestopt met roken en dus begon te groeien, en de zucht naar zoet ontstond ben ik mezelf gaan toestaan om af en toe iets zoets te eten, zoals een ijsje etc. Af en toe een chocolade lettertje, omdat het zo gezellig was. Inmiddels hebben een aantal kilo's die in mijn jeugd zoek zijn geraakt, de weg terug gevonden naar het lijf, maar gelukkig is het nog niet echt veel wat er bij is gekomen. Wel genoeg om in de gaten te houden en een stap op de plaats te gaan doen. Maar goed ik dacht nog ik ben sterk ik kan het doen, ik koop een zakje met gevulde paaseitjes een zakje met paaseitjes in puur en melk en witte varianten. Ik kan dat wel , het staat zo gezellig op mijn eettafel.... en het is alleen maar voor de show.. Ik moet zeggen de plek was al verkeerd, de term eettafel. daarvan moet je eten.. dus dat heb ik dan ook gedaan.... de show had geen tijd om vervelend te worden, de show was zo klaar, de gezelligheid trouwens ook.... kortom  ik heb denk ik in 1 weekeinde 15 jaar geen zoet ingehaald , en ik moet zeggen het was heerlijk... Ik was kotsmisselijk, ik had het gevoel dat ik vol gevreten was, ik had het zuur, en noem maar op, alle dingen die ik me niet meer kon heugen omdat ik altijd zo keurig en netjes heb gegeten.. Ik moet zeggen, het is heel gek pas als het op is, als het weg is, als ik met maagzuur, misselijk in mijn bed lig, de volgende ochtend voor de spiegel sta en denk.. get ver demme wie is die man die daar staat, komt het besef dat ik het niet had moeten doen. Kortom vanaf nu geen show meer op mijn tafel, geen gezelligheid meer dat niet lang blijft.. kortom ik ga weer streng... al kies ik wel de verkeerde periode uit. ze zijn zo lekker die paaseitjes... of eigenlijk is chocolade gewoon erg lekker in allerlei variaties....
zucht het zal even heel saai worden in het leven.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten