zaterdag 7 maart 2015

De lente is in aantocht...




Het is zover, de lente komt langzaam op gang in Nederland, eindelijk kunnen we de wintertooi uitgooien, de extra kilo's wintervet moeten nu echt gaan verdwijnen (help), en we mogen weer genieten van het mooie weer. Lang heb ik me ingehouden, heel lang heb ik gedacht ik ga het niet doen maar ik kon het toch echt niet laten, vandaag ben ik maar begonnen met mijn balkonnetje op te knappen en weer te voorzien van plantjes in de bakken.. mooie witte plantjes, al moet ik zeggen ik schrok wel even van de prijzen van de plantjes.. 4 euro voor een plantje, beseffend dat je er 9 nodig hebt, is dat best wel een kapitaaltje wat je dan zomaar even buiten neer zet.. gelukkig leer ik snel, de duren planten staan vooraan, achterin staan de betere, sterkere en goedkopere plantjes.
Dus die snel gehaald, meteen maar veel potjes met narcissen, witte druifjes etc. voor in huis, tenslotte is het "De lente, de lente.. de lente" die komt, en dat is niet zomaar bezoek dat is bijzonder bezoek.  Het is de belofte van een nieuw leven, van nieuwe dingen, van alles waar we niet van doordrongen zijn, de belofte als je de eerste lammetje in de wei ziet, het eerste veulen, dat de zomertijd echt gaat komen over een x aantal weken, de vogels die al heel vroeg beginnen te fluiten,... kortom de periode van nieuw komt weer.
Daarna eindelijk, het was me een doorn in het oog, ze waren prachtig om te zien de zitzakken die ik vorig jaar had gekocht voor op het balkon, maar ze waren verstaft, je pakte ze vast en ze scheurden, gevolg je hele balkon onder de piepschuim, ( het verlangen naar een witte winter is inmiddels ook wel behoorlijk aan gruzelementen geslagen, die komt bijna niet)  daarnaast was het ook zo dat ze niet zaten, het was een onmogelijke stoel om lekker op te zitten en ook nog te genieten. Het oogt geweldig, maar je glijd er af, je zit verkrampt omdat je elk moment er af kunt glijden, dus echt ontspannend zitten was er niet bij, het was dus niks. Dus die moesten ook vervangen worden, en zoals zo vaak je loopt een winkel binnen, je kijkt , je denkt okay leuk, je kijkt nog een keer, je gaat even zitten, en het is klaar. ze zitten lekker, ze zien er mooi uit en ze zijn perfect voor op het balkon. Je kan er heerlijk opzitten, je kan ze opstappelen als je ze niet nodig hebt. kortom de gouden greep. twee nieuwe stoelen op het balkon en niet zon lullig bankje dat ook niet altijd even lekker zit. Dus zeg ik nu... laat de lente maar komen en de zomer. ik ben er klaar voor.. heerlijk




Geen opmerkingen:

Een reactie posten