vrijdag 27 maart 2015

later is nu (theater)

 
 
Gisteravond met vriend Frans weer eens naar het Theater geweest in het beeldschone maar altijd levendige Capelle aan den Ijssel, al moet ik bekennen ik zou er niet dood willen worden gevonden, maar ja wie ben ik. Alphen is ook niet het einde van de wereld,.. al hoe wel, zo voelt het vaak wel als ik weer eens uit het hoge noorden Alphen binnen rijd. maar daar gaat het nu niet om natuurlijk.
zoals ik al begon ben ik met vriend Frans naar de voorstelling geweest, Later is nu.. met oh gruwel Jaques da cona.. dat was even aan mij voorbij gegaan..... zoals Jacques Herb aan Frans zijn beleving voorbij was gegaan.. ik ging natuurlijk voor Joke Bruis... Het is een voorstelling waar ik helemaal blij van werd.. wat een energie wat een geweldige cast, wat geweldig van opzet. De liedjes, herkenbaar en maar mee zingen.., luisteren , genieten. de sfeer die ze hebben samen prachtig. Het prachtige "La Mama" gezongen door de ontdekking van de avond Erica Young, en op het moment als ze over gaat op het refrein, komt Charley Luske, met een prachtige kinderstemmetje, het liedje van Heintje er tussen door, met mama je bent de liefste van de wereld. Wat een prachtige vondst.. ik heb zo genoten van deze avond, het was uit, het was zingen, het was luisteren.. prachtige. Het lied van Jacques herb "Manuele werd in de zaal prachtig ontvangen met een aantal mensen die meteen met hun sjaaltjes met de naam van hem op stonden. Ik denk dat ze hem geen groter eer hebben kunnen geven.. geweldig. Toch blijf ik erbij, ik weet wat Joke kan, wat een vakvrouw is dit ook, ik weet wat Charley kan, zo mooi met zoveel verschillende stemmen, geweldig,  ik weet wat Jacques herb kan, al was ik verbaasd over zijn elvis uitvoering van nummers. maar voor mij blijft Erica de ontdekking van de avond, sterker nog, ik zei meteen tegen Frans, dit is de nieuwe Ruth Jacott, als ze zou willen, ze moet naar het songfestival, ze zingt met gemakt een lied van Shirley Bessey, en  gaat zo over op Brandend zand,  prachtig....
ik denk en hoop dat we nog veel van haar gaan horen
 
 
luister ze aub alle drie zo goed en zo divers
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten