zondag 1 maart 2015

madrid dag 1

De dag begon vroeg, het is wennen een wekker om vroeg op te staan in de vakantie, eigenlijk is het altijd wennen, maar nu nog meer omdat ik even vergeten was dat we moesten opschieten. Gelukkig komt altijd alles goed en was het dus geen probleem meer. We zijn snel op gestaan, de laatste restjes inpakken en dan gaan. We hadden mazzel we hadden een bus te vroeg dus het liep gesmeerd, als de dag zo zou blijven gaan dan hadden we een top dag. Aangekomen op Schiphol, snel de bagage afleveren en door de douane, om in het vrije gebied lekker te lopen en te kijken, wat te drinken halen etc, gewoon lekker. Op onze dooie gemak naar de gate, waar we keurig op tijd aan kwamen voor ons gevoel. Helaas bleek ineens dat we dus eigenlijk te laat waren, nog net op tijd, maar 5 minuten later en we hadden niet mee gekund, dus dat was ff schrikken. We kregen een keurige maar duidelijke uitbrander van de grond stewardess dat we kennelijk niet goed opletten. Met het schaamrood op onze kaken zijn we het vliegtuig in gelopen, later zou blijken dat het ons gelukt is om elke dag een uitbrander te krijgen, op een gegeven moment is het ook een soort van een sport.
Maar goed na een goede vlucht, met naast ons een stinkende en hoestende chinees, kwamen we aan op het vliegveld. Toch valt me meteen op dat het vliegveld niet echt vriendelijk is, het is vaag en vaak onduidelijk hier, maar eigenlijk vind ik dat vaak van vliegvelden in Spanje.  Maar goed dit hebben we ook overleeft en daarna konden we door naar de metro, eerst even snel onze kaartjes ophalen voor de metro, en naar het hotel. We kiezen meestal voor een transfer maar dit was zo gemakkelijk met de metro dat we gewoon het gemak hebben gekozen dus met de metro. Altijd is het zo dat er dan een soort van spanning ontstaat omdat je niet weet waar je heen gaat en waar je gaat komen maar het is gaaf. Na een paar keer overstappen waren we dan op Plaza de Sol. Schitterend gebied, en met de geweldig app op mijn telefoon vonden we binnen 5 minuten het hotel, vlak bij dit plein maar net lekker genoeg om geen last te hebben van de straatgeluiden. Dus wij inchecken, en naar de kamers, wat een prachtige kamers hadden we met balkon. Wow, mooie bedden, minibar, goede douche etc. Gewoon prima dus. Daarnaast was het schoon en goed verzorgt. Nadat we ons hadden geïnstalleerd natuurlijk de stad in. De omgeving verkennen. Meteen het beroemde beeld opgezocht met de beer, dat kan niet missen om eerlijk te zijn, de apple store gevonden, en lekker gaan dwalen, Wat een geweldige rust zit er in deze stad en wat is het heerlijk om gewoon er te lopen en te genieten van alles, Verdwalen is bijna niet mogelijk,. Met de ervaring van vorig jaar dat je als je in een land bent je toch moet gaan genieten van wat het land aan eetcultuur heeft te bieden zijn we dus een heerlijke tapas restaurant ingeschoten. Het was prima en goed om te zijn. Eten lekker, goede bediening en de taal is niet te begrijpen maar ik kom er achter dat het altijd werkt, lief lachen en dom kijken. men doet alles. Terug in het hotel, nog even napraten op de kamer van Susan en toen het bed in in mijn eigen kamer. heerlijk wat een goed bed en wat genieten is dat.