zaterdag 14 maart 2015

Het is het hart dat naar eten verlangt

 
Een goede lezer was het al opgevallen, deze hele week zaten er bij de blogjes een zwart hartje.. dit als hint voor het thema van het etentje met de eet club.  ( Zit nog een beetje in de Wie is de Mol sfeer) .Eigenlijk was het de bedoeling om op 13 februari te gaan eten met elkaar, maar dit werd door een dubbele boeking verzet naar vanavond. De entourage en het thema was al door mij bedacht, en dus ja dan maar in maart, wat maakt het ook uit. Een andere feestelijke gebeurtenis was dat we vanavond een jarige in ons midden hadden. Yvonne, was namelijk in het heugelijke feit dat ze jarig was vandaag. Dus ik had haar stoel en ook de kamer een beetje in stijl versiert met allemaal hartjes, een harten slinger etc. Het thema van de avond is natuurlijk hartjes, en ik had besloten om het een soort van Mexicaanse tint te geven met het eten.
Het voorgerecht bestond uit een stukje tortilla, en een zoete aardappel gevuld met quiona, feta, cranberries en spinazie, en rode bietjes salade in de vorm van een hartje. het hoofdgerecht bestond uit een Mexicaanse bonenschotel met rode rijst, in de vorm van een hartje, met daarbij tortilla chips, salsa saus en zure room. Het toetje was een bakje met ijs en vruchten en slagroom met daarbij drie rode snoepjes in de vorm van hartjes, en het bijgerecht bij de koffie en thee was een klein appeltaartpuntje, met kaarsjes voor de jarige, en een bonbon.. Volgens mij was het een mooie combinatie van textuur (ja ik kijk naar master chef Canada, straks van Nederland)  en smaak explosies.. De overschotten van de maaltijd gaan naar de buuf, die heeft een hele drukke week voor de boeg met haar opleiding, en als ik haar zo kan helpen dat ze in ieder geval geen tijd kwijt is met het koken van eten dan is dat toch al mooi winst lijkt me. Ik  moet zeggen het was een prima maaltijd, wel even jammer dan San afzei wegens de ziekte van haar dochtertje en de wasmachine die overstroomde, maar het was prima. Heb heel bewust toch aandacht besteed aan de verjaardag van Yvon zoals jullie al konden zien op de fotos
Tijdens het bedenken had ik al bedacht, bij het eerste gerecht 1 rood hartje, bij het tweede gerecht  2 rode hartjes, en bij het laatste 3 rode hartjes
 






voorgerecht, tortilla, rode bieten salade in de vorm van een hartje, maiskolfje en een zoete aardappel gevuld met feta, spinazie, quiona.




hoofdgerecht, een Mexicaanse bonen schotel met tortilla chips en rode rijst in de vorm van een hartje




nagerecht, stukje appeltaart, een wafel gevuld met ijs, slagroom en fruit, en drie snoepjes rood in de vorm van een hartje

en  voor de jarige natuurlijk een kaarsen standaard
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten