zondag 22 maart 2015

kleine porties

 
gisteren met vriendin Kitty naar mijn moeder geweest. De reis van 3 uur heen is met zijn tweeën toch veel leuker en gezelliger dan in je eentje. Al moet ik zeggen dat het best wel goed te doen is. Inmiddels ben ik ook door ervaringen wijzer geworden en dus zeg ik al voor ik in de auto stap tegen mijn moeder voor de telefoon.. mam haal niet teveel in huis, dat is niet goed, dat eten we niet op. De ervaring van de vorige keer leerde mij dat als ik dit niet doe, er 5 soorten kaas liggen, 4 soorten brood, 6 soorten gebak en noem maar op, ( Ja Christan, Rick en Frans, ik heb het van geen vreemde). Dus de ervaring leert snel. en dus dit keer leek het heel goed te gaan. Mijn moeder had slechts, 4 zakjes paaseitjes, want ja dat had ik niet gezegd, ze had slechts 2 stukken appeltaart voor ons met slagroom, slechts 3 soorten spelt brood en een hele bijzondere roggebrood, slechts 3 soorten kaas.. dus dat viel mee. Mijn moeder is erg gelovig en bid graag voor het eten. Ik en Kitty zijn daar niet zo van maar uit respect bidden we dan wel mee. Dat is geen enkel probleem voor ons. Echter tijdens het bidden stond de radio nog aan en tijdens het bidden klonk dan ook heel vrolijk het liedje  "En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet nog lange niet.. " ik dacht dat ik er in bleef. Gelukkig is mijn moeder wat doof dus die had ons gelach niet gehoord. Ik heb het haar natuurlijk wel uitgelegd dat we moesten lachen en waarom. Na een eenvoudige doch grote maaltijd, waarvan veel overbleef, wat uiteindelijk toch in de tassen mee gaan naar Alphen, hebben we heerlijk zitten te kletsen. Mijn moeder blijft toch een sterke vrouw die van alles doet. Wel ff schokkend dat haar id. was verlopen en ze dus een nieuwe moest halen, dat was ze even vergeten, maar dag gaat ze zo wie zo doen morgen dus dan is ze weer een inwoner van Nederland.  Kortom om 16.00 weer in de auto om daarna naar eerst bij Boer Geert te zijn langs gereden voor Kitty, en ja hoor hij stapte net uit zijn auto en kon Kitty hem nog even in het echt zien, zijn we terug gereden naar onze huizen. Het was een heerlijke dag met een geweldige afsluiting in de mac drive in Alphen... kleine portie patat en kleine portie sla.. omdat we toch wel heel vol zaten van bovengenoemde zaken.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten