zondag 1 december 2013

niet meer tegen te houden.....

 
Heb er met man en macht tegen verzet, ik wil nog niet, eerst moet Sinterklaas uit het land en dan pas mag ik de kerst in huis halen. Dit is een regel die ik met zeer veel daadkracht in stand hou, maar oh, ik wil zo graag weer de kerstboom, die witte met zwarte ballen, en het zilveren met witte kerststal neerzetten. Gisteren heb ik al weer staan te kwijlen bij de dozen met kerstspullen, en bedacht ik wil, ik zal ik moet ik ga etc. Heb me met alle kracht uit mijn schuurtje moeten trekken omdat ik gewoon nog niet wil dat het al kerst is.. maar ja het is zo aantrekkelijk. Gisteren natuurlijk al de doos met kerstballenballenlevensboom ingepakt en die staat klaar voor verzending. Gisteren al wat kerstkadootjes gekocht voor mijn broer, moeder, schoonzus en moet nog iets verzinnen voor mijn neefje en nichtje. De kerstzegels zijn inmiddels al besteld, de kerstkaarten, en dat is inmiddels geen geheim meer, waren al klaar in de zomervakantie, en sorry de kaarten voor volgend jaar ook al, omdat ik al een paar jaar met dit idee liep, maar niet kon vinden wat ik zocht tot afgelopen herfst.. ja hoor ik zag in een boekje wat ik wilde hebben en dus ja die zijn besteld, en binnen, de tekst is al klaar. dus van mij mogen we de heel 2014 gewoon overslaan zodat ik heel snel mijn kaarten kan versturen van 2014, want een jaar lang wachten is veel vind ik maar goed het moet maar even. Verder liep ik vandaag nog even te kijken naar leuke dingen voor mijn neefje en nichtje, want dat is lastig de pubers van 16 en 14 waar maak je ze echt blij mee, dat weet ik ook weer niet helemaal, maar goed ik zie wel. Nadat ik dit alles had gekocht en had gezien, zo ook een aantal dingen voor het kerstgala op 12 en 13 december bij mij op school, de nodige leuke dingen gekocht om weer een jaar helemaal de blitz te maken. Kon ik me niet beheersten ,terwijl ik in de auto mijn mond volpropte met pepernoten en ook een akelig zoet hard snoepje, en ja hoor pang een stukje van mijn kies af,  (inmiddels verholpen door langs de weekeind tandarts te gaan, dit scheelt mij tijd, en gedoe bij mijn tandarts en okey het kost wat meer maar ik kan dan gewoon mijn week draaien en dat gaat me een week worden)aan de andere kant.. gromm. maar goed ik ben niet voor 1 gat te vangen, toch nog maar even snel langs groenrijk voor de kerstmarkt, en god zij dank ik vond hem geen klap aan , zag niets leuks en niets bijzonders, vorige jaar was het spectakel nu dus niet dus ik blij, niks gezien wat ik nou echt wil hebben voor mezelf of de familie mee kan verrassen, wel iets voor vriendin Kitty die ik heb geholpen aan een verzameling witte hertjes die ze nu dus trouw elk jaar krijgt met kerst, ondanks de crisis, en die zij weer trouw doorgeeft aan haar buurvrouw, zo maak ik in een korte tijd, met 1 cadeau twee mensen blij.. dat noem ik nou goed handelen in de crisistijd. Terugkomend op de titel. niet meer tegen te houden, ik zag ze staan, de kerststerren, en die horen zo bij kerst voor mij, dat ik nu toch maar, ondanks mijn ijzersterke discipline er 4 heb gekocht als opwarmer voor de kerst... en mijn huis weer iets roods in huis heeft. Wilde eerst bossen bloemen kopen, ben gek op tulpen, met name de witte en de roden, zal wel iets met de Turkse vlag te maken hebben, maar dit is veel mooiere. Mijn oude champagne koelers weer van de kast gehaald, zodat de kerststerren in een passende pot staan te stralen in mijn woonkamer en ik toch stiekem voor dat Sint vertrokken is een beetje kerst heb.. en ik vind het genieten.. Maar eerst nog op naar de pepernoten en de goedheiligman uitzwaaien... hij gaat hij gaat.. en kerst komt komt...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten