vrijdag 6 december 2013

vergane glorie... of is het te wijten aan de crissis

Toch is het altijd wel weer even leuk om te kijken bij een kerstmarktachtige show in de tuincentra van de buurt. Vorige week, toen ik de onbedwingbare lust had om toch maar de kerststerren in huis te halen, en even door Groenrijk liep te dwalen, viel het me al op, er was weinig spectaculairs aan show, het was eigenlijk een en al soberheid, en zoals ook in de Leen Bakker zie je hier ook de spullen die ze vorig jaar hadden met totaal niets nieuws aangevuld, het is en blijft vergane glorie. De markt op zich was ook veel kleiner, maar de prijzen waren wel veel hoger.  Nadat  ik heel zorgvuldig mijn kerstkaarten voor en mensen met een adres op de bus had gedaan, omdat het nu niet meer alleen kriebelt maar zelfs jeukt dat de kerst nu mag.. met dit  gegeven in mijn achterhoofd ging ik vandaag naar Intratuin in Ter Aar, de gedachte, dat ik daar vorig jaar rondliep met ogen op steeltjes en dat alles zo mooi was gemaakt met prachtige beelden, sfeerplaatjes en noem maar op, en dat er bakken ,lees honderden bakken waren met ballen waar ik toen al niet uit kon kiezen, en laat staan of ik het vandaag zou kunnen bij binnenkomst viel het me al op, wederom belachelijke prijzen voor een kerststukje, dus de mijne komt weer van de aldi, en als ik geluk heb komt  hij  via school, dat weet je nooit, maar goed ik liep er en meteen viel het me op dat ik stichtelijk werd toegesproken door twee Kerstmannen over het milieu etc, waarbij al de gedachten kwamen dat het wel heel karig zal zijn. Dus de eerste hoek om, waar ik meteen al zag, een paar herten in het bos met een pad naar en uil bij een huisje, maar waar de kerst is of was in dit geheel was niet te zien. dus toen maar verder draven, een mevrouw met de pruik los en verzakt op haar hoofd, met de kleding nog verschoten van vorig jaar aan, stond wat vaag te kijken bij een kerstboom, en al gauw werd het mij duidelijk, zeker nadat ik alleen maar herhaling zag van vorig jaar, niks nieuws en alles was oud en veel minder dan het jaar daarvoor. Heb nog wel een paar prachtige fotos gemaakt, zeker van het glazen kerststal  hierboven, die ik zo zou willen meenemen maar ja 250 euro vind ik nog al wat voor die paar dagen in het jaar dat het staat, en ik ben al  blij met mijn witte me zilveren stal, was er niets van mijn gading. dus maar 3 kerssterren meegenomen voor de bak voor het raam, en verder niets.. een goedkoopavondje uit in dit geval...
 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten