donderdag 19 december 2013

Een hele mooie donderdag met een verrassend einde

Vandaag was een bijzondere dag, het begon al met de lessen met de kinderen, ik had als opdracht verzonnen een modern kerstverhaal. Natuurlijk vertel ik dan in het kort hoe een modern kerstverhaal moet worden gespeeld en dat is voor velen een eye opener. Het begin is doffe ellende (flappie is weg), Dan komt er nog een stuk ellende,( jullie eten in de avond konijn, dus jij denkt dat dat flappie is ) in het midden is er hoop, (ja denkt de voetstappen van flappie te zien) . En ja hoor je vind flappie die was ontsnapt uit zijn kooi, en jullie hebben per ongeluk het konijn van je buurjongen opgegeten die je toch al niet aardig vond. Kortom een toppunt van geluk aan het einde. De leerlingen verzinnen prachtige stukken, soms met een nagebouwde open haard waar dan de kerstman uitkomt en noem maar op. Ik lach vreselijk hierom en ik geniet. Ik zou willen dat iedereen mijn vak gaf, zo mooi wat kinderen kunnen bedenken en doen. Daarna hadden we de actie voor Serious Request, wat we uniek hebben aangepakt. Een sponsorloop, een dansmarathon, bingo met bejaarden,  en ik had een uur lang theater maken, een inspringspel wat men kon sponsoren om zo geld op te halen. Het was erg gaaf, mijn spelers waren erg serieus bezig en deden het helemaal goed, daar ben ik dan zo trots op. Ik zou van 2 collegas assistentie krijgen, maar ja zoals zo vaak, bieden mensen hun hulp aan, eentje is er en doet het, een ander, die zichzelf altijd heel wat vind komt dan net de laatste 5 minuten aan, en begint met die collega die er is te praten tijdens het toneelstuk. Ik begrijp dit soort mensen nooit en zeker niet als men daarna ook nog de nodige kritiek heeft over hoe het gegaan is. Maar goed we hebben heel veel geld opgehaald en hopen nog meer te krijgen. We willen heel graag de 5000 halen, maar we zullen zien of dat gaat lukken. Deze dag was al helemaal goed. Na een heerlijke middag ben ik even snel gaan sporten wat ook erg leuk was en lekker er even tussenuit. Daarna terug naar school waar ik dus het kerstdiner van ons restaurant voor het eerst mee mocht maken.  Een 8 gangen menu wat door de leerlingen is gekookt en gemaakt en bedacht. Dit onder de bezielde leiding van een collega van mij die toch heel wat kan en het zo goed doet met die gasten, ik vind dat genieten.. De gerechten heb ik dit keer ook in een foto gevangen, dus er is te zien wat er allemaal gemaakt is voor een vegetarier.. en het was lekker. Het is zo heerlijk om het mee te maken met dit restaurant, vroeger kwam ik er bijna nooit maar tegenwoordig toch heel vaak en ik vind het genieten. Ik had gekscherend tegen onze stageloper van de keuken gezegd dat ik met hem zou trouwen als hij een mooie maaltijd had gemaakt. Tot mijn grote verbazing kwam er bij het toetje een bord met twee ringen aan die voor mij werden neergezet. Ik heb vreselijk gelachen, natuurlijk meteen maar naar dat joch toegegaan, naar even zoeken vond ik hem uiteindelijk waar hij dus op zijn knieeen ging zitten en mij ten huwelijk vroeg. Ik vond het geweldig, ik hou van dit soort grapjes met elkaar en dan zijn opmerking dat hij maar even zijn moeder gaat sms-en dat hij niet thuis komt vanavond en nooit meer omdat hij nu onder de pannen is. Heerlijk vind ik dit. Dus ik ben inmiddels verloofd en bijna getrouwd... ach soms zijn godswegen ondoorgrondelijk...
 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten