maandag 2 december 2013

ja het was vandaag maandag....

 
Meestal heb ik niet zon last van de maandag maar vandaag wilde het niet lukken. Het begon al met het heerlijke te vroeg wakker worden, je wilt je bed niet uit, maar ja je blaas zegt je moet nu even uit het heerlijke bed, maar je weet ook het is veel te vroeg, en als ik op sta kom ik misschien niet meer in slaap.. kortom na een uur woelen en de drang werd groter, toch maar het bed uit en naar het toilet. Na dit inspirerend bezoek, terug in bed, maar de slaap wilde al niet komen toen ik na de wc moest maar niet ging, en nu al helemaal niet meer. Kortom het getob van nog een half uurtje liggen of gewoon manmoedig het bed uitstappen om zo maar te genieten van de dag die dan iets langer duurt, zodat de nacht korter heeft geduurd, daar hoor je trouwens mensen nooit over, het is altijd dan heb je een lekkere lange dag, maar men zegt er nooit bij dat je een vervelende korte nacht hebt... al gaat het daar nu niet om. Het bed uit, met het gevoel dat je tijd genoeg hebt van alles doen om dan toch nog te moeten haasten omdat je te lang gelummeld hebt, want je hebt tijd te veel.. Dus als een gek de auto in en naar mijn werk. Het was natuurlijk, zoals te voorspellen is, druk op de weg, ik moest echt haasten om op tijd bij mijn schooltje te komen. Aangekomen, meteen maar mijn lokaal in, om te ontdekken dat ik nog de heft van de spullen in de auto had laten liggen, helder licht als ik ben, dus weer terug naar mijn auto, snel de zak met pepernoten gehaald voor de klas van de isk en de talentklas, en maar snel naar voren voor een bak thee. Ik had in de planning staan dat ik wat leerlingen wilde halen maar dat ging helaas de mist in, maar goed dat maakt niet uit dan. Heel snel door naar mijn lokaal om de eerste lessen te draaien, mijn begin is met mijn tweede isk klas en dat is een feestje, ik sluit de vrijdag de week er mee af en ik begin de week met ze, een kadootje vind ik dat altijd. Na deze lezen begon de les voor de project week, en dat was even slikken om eerlijk te zijn, het was even anders dan ik had gedacht. Het liep niet zoals ik wilde, omdat niet alles naar behoren werkte helaas.. maar dat is al jaren zo, dus improviseren is geen punt, dat kan ik als de beste, dus alles is opgelost. Na een redelijke werkdag naar de leerlingbespreking van de eerste en de tweede klassen, aangezien ik een 1 uurs vak heb en alle eerste en tweede klassen heb, zit ik daar toch wel lang, en ik merk inderdaad dat ik na half 5 niets meer opneem, maar de vergadering duurt tot half 6, en rond kwart over 5 kunnen ze me alles aanpraten en zeggen en aansmeren om te doen, ik pak niets op en doe alsof ik luister en zeg heel braaf ja op dingen terwijl ik me dan afvraag later waar heb ik nu ja op gezegd. Snel in de auto om heel snel naar huis te gaan om nog wat te eten voordat ik naar wateringen moet om daar lotusles te geven. Helaas zijn de goden als je al een dag hebt van ik weet het niet, je dan ook niet gunstig gezind, en dus ja hoor de grootste ramp van alphen was aan slag. De brug stond open, precies onder spitsuur, en lang ... ik zag de minuten voorbij kruipen.. kortom ik zag mijn maaltijd al in het water vallen. Eindelijk na een kwartier voor mijn gevoel mochten we verder rijden, de rij waar ik in stond. juist zo is de wet van Murphy ook stond stil, terwijl iedereen reed. stond er een muts in een auto, een witte, die was afgeslagen en wilde niet meer starten.. kortom na veel gedoe erom heen, en nee ik ben niet lief geweest om te vragen of ik haar kon helpen, ik dacht alleen maar aan mijn eten en mijn haast.. Dus na mij de zondvloed dan maar. Meteen naar huis, snel eten, snel nog even iets opfrissen en gaan met de auto naar Wateringen voor de lotus les om te ontdekken dat de brug, weer open stond, nog geen uur later om kwart voor 7, volgens mij doen ze het erom, en wederom zag ik de minuten voorbij vliegen. Uiteindelijk op tijd bij wateringen, op tijd aan de slag en na een heerlijke avond kon ik naar huis, ik was zo klaar met de maandag dat ik meteen mijn schuur ben ingelopen, ik mijn witte kerstboom er uit heb gehaald, meteen mijn spullen voor de boom etc heb opgehaald en mijn boom in elkaar heb gezet, mijn kerstster voor het raam heb hangen en de kerststal klaar heb staan, morgen is de dag dat ik mijn boom ga versieren, ik ben klaar met dat geworstel op maandag en het geworstel dat ik me er tegen verzet omdat het nog geen sinterklaas is, het is goed zo... het gaat gebeuren de boom komt morgen klaar en staat dan in volle glorie te stralen in mijn kamer.. Laat de kerst maar komen die van mij is zeker wit.. door de boom, en ik gebruik traditioneel altijd wit beddengoed met de kerst, zodat ik verzekerd ben van een witte kerst...
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten