dinsdag 31 december 2013

knallend het oude jaar uit

oud en nieuw stukje met champagne flesjes
 Meestal is dit het moment om het afgelopen jaar te overzien, dat doe ik een keertje niet, mede omdat ik weet dat het afgelopen jaar een mooi en goed jaar was. Mijn werk wat prachtig blijft, de leerlingen die ik in mijn hart mag sluiten omdat ze allemaal op een bepaalde manier toch bijzonder zijn. Daarnaast natuurlijk de leerlingen die ik mag begeleiden naar ik hoop  een luisterend oor kan bieden , soms tips te geven, waardoor ze het leven weer zien zitten. Het verschijnen van mijn laatste bundel, waar ik bere trots op ben. De reisjes die ik gemaakt heb, de ontmoeting met Erwin in London na 10 jaar en je weer helemaal vertrouwd voelen met hem, het nu echt kunnen afsluiten van wat oude liefdes, die nog een keer langs kwamen, maar waarvan ik daarna alleen maar dacht wat goed dat het over is en laten we het vooral over laten en niets meer op wat voor manier dan ook  willen. Het was goed dit jaar, op vriendschapsgebied, zijn er mensen bij gekomen, en ook mensen verdwenen, dat is  dat is een onderdeel van een natuurlijk proces, en dat maakt het ook bijzonder en goed.  Het winnen van diverse prijsjes waar ik mensen deel genoot van kon maken, waarmee ik samen met ze lekker uit kon, naar de bioscoop, naar Pampes en noem maar op.  Natuurlijk wil ik wel mijn eeuwige rots in de branding voor de avondjes, met etentjes en daarna naar het Theater noemen, het maakt dat de krenten in de pap blijven, ondanks de crisis. Ideaal dat hij me van de straat houd op deze manier. Mijn buuf die inmiddels naast een goede buur een goede vriendin is geworden die er voor zorgt dat ik niet omkom in de vuilnis, omdat ik zon hekel heb aan schoonmaken, en mijn huisje wekelijks schoonmaakt.  Die vriendin waar ik naast op vakantie ga, geweldige leuke dingen onderneem door ergens heen te gaan en waar een lijstje is wat nog te doen en dat is veel...De reisvrienden waarmee ik weer wonderlijke avonturen heb beleefd De wekelijkse  koffieavond met praten over het leven, de uitjes naar het parkfilmhuis , de vrienden waarmee ik inmiddels get fit circuits doe  met als toetje core..  en wat me altijd doet lachen met elkaar omdat het zo vol humor zit samen,en zo kan ik eindeloos doorgaan al die mensen die dit met mij meemaken die met me meeleven en waarmee ik dagen van mijn leventje en gedachten deel, en nog doe, ik doe daarnaast  heel veel mensen te kort die ik wel zou willen noemen maar dan is het inderdaad een overzicht van het jaar, en ach laten we vooruit kijken dat lijkt me veel mooier. Het jaar was voor mij een mooi jaar en ik heb genoten, dus eigenlijk kan de champagne open, maar ja daar hou ik niet van, dus acht dat laat ik maar zitten, ik ga wel knallen met mijn eigen alternatief vuurwerk. De avond heb ik in stijl doorgebracht bij vrienden die me bijna gedwongen hebben om te komen, dus ben ik laat gegaan, half 10 vond ik een mooie tijd om er te zijn en er te genieten van het samen zijn. De oliebollen die ik gebakken had waren al in de middag nog lang niet op... er waren er veel te veel. Ik had mijn Oostenrijkse geluk set mee, stukjes tin wat je gaat smelten en dan in een glas met water gooien om zo te zien wat jouw geluk is het komende jaar. De knalzakken om zo met elkaar om 12.00 alternatief vuurwerk te maken. Alles was goed. Zelf heb ik nog een paar mooie groeten en wensen op een wensballon geschreven en die vroeg in de avond laten opstijgen, omdat ik gewoon dat toch in mijn eigen tijd wil doen, als persoon zelf, om zo toch de mensen die ik nooit meer zal zien te groeten, maar ook om de wensen voor het nieuwe jaar, voor vele dierbaren, te laten zijn waar ze horen.. ergens in het luchtledige, zodat ze zachtjes kunnen landen ergens en  zodat ze misschien uitkomen.
Ik hoop wederom ook dit jaar jullie ogen weer te mogen aanraken met mijn woordspinsels en hoop dat jullie er van blijven genieten.. ik ben blij met jullie als trouwe lezers.
 
Mij rest alleen hier nog iedereen een mooi en lichtvol 2014 te wensen en ik hoop dat er tenminste 1 klein wensje voor jou mag uitkomen en dat je vooral heel veel lichtpuntjes mag zijn voor anderen en dat je ze zelf ook mag zien, ze mag  aanraken met je ogen en je gevoel. Sta er voor open in 2014.  Laten we de lichtpuntjes doorgeven aan een ieder die het nodig heeft.


de tin figuren met lepels
oostenrijks gebruik, tin smelten en dan in het water




de ene kant van de knalzak


de andere kant van de knal zak

knalzakje en gebruiksaanwijzing
Hoe eenvoudig kan het zijn om leuk en orgineel vuurwerk te hebben en te gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten