zondag 29 december 2013

Panorama van Mesdag

 
Op zondag 22 december met vriendin Kitty naar het panorama van Mesdag geweest. Dit is natuurlijk bij iedereen bekend, maar ik had het nog nooit gezien. Aangezien het weer iets niet beloofde was dat wel de zon, maar heel veel regen, besloten we nadat we alles wat we nog willen doen, hadden afgestreept omdat het buiten is, bleef dit nog over. Ik moet zeggen ik weet nog van mijn ouders die er geweest zijn en die vonden het destijds niets maar goed, ik vind dat je toch dit soort culturele hoogtepunten moet hebben gezien om er over mee te kunnen praten. Natuurlijk is het een uniek iets, zeker als je de geschiedenis hoort, als je er rond loopt, en dus als het ware in de tijd terug stapt, en het ziet zoals het ooit is geweest. Prachtig dat wel. Als ik heel eerlijk ben was ik erg blij met mijn museum jaarkaart zodat ik er gratis in kon. Indrukwekkend wel, maar het is niet iets wat ik een must vind om te bekijken. Wel is het natuurlijk zo dat het met Kitty op stap zijn zoals altijd heerlijk is, geen gedoe, gewoon gezellig en gewoon ons zelf zijn op allerlei vlakken zoals het hoort bij vriendschappen. Moest wel even vreselijk lachen, er was een vrouw met rolator, die behoorlijk hard zat te praten en dat stoorde nogal, omdat er net uitleg was in het Nederlands en niet in een andere taal die ik niet spreek. (Vreemd trouwens ik heb spaans, italiaans gehoord maar geen engels en duits) Dus Kitty naar die mevrouw toe of ze wat zachter kon praten. Helaas was deze mevrouw doof dus Kitty moest nog wat harder schreeuwen om het duidelijk te maken dat ze de tekst niet kon horen door haar geschreeuw. Ik denk dat die mevrouw heeft gedacht dat ze gek was, want zij schreeuwde harder dan die mevrouw, Maar het doel was bereikt, het was stil en wij konden de tekst verder gewoon goed beluisteren. Nadat we dit hadden bekeken, zijn we even langs het huis in Noordwijk gegaan die helemaal in de kerstsfeers was, met heel veel rood en met heel veel foute dingen.. afschuwelijk.
Daarna lekker bij Kitty gegeten en daarna het spel kolonisten van Catan het kaartspel gedaan, heerlijk, ik heb weer genoten van deze dag..
















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten