zondag 20 oktober 2013

VERHUIZEN

Omdat vriend Ayaz en vriendin Heleen, besloten hadden om te verhuizen naar een wat kleinere woning waarin alles gelijkvloers was, haar dochter met vriend gaat samen wonen in het huis van haar moeder, was vandaag de dag om eens goed de koppen bij elkaar te steken en de boel te gaan verplaatsen van de ene plek naar de andere. Heleen was al een week bezig met dozen uitpakken en weer inpakken, en ging maar door, en uiteindelijk had ze alles klaar en stond alles zo dat wij met 4 man met gemak, in twee uur twee bussen vol hadden met de laatste dingen om deze dingen te verplaatsen naar het nieuwe huis. Terwijl we druk aan het sjouwen waren, bleken de dochter en haar vriend, gisteren nog snel even hun bus te hebben volgegooid met spullen die in de opslag waren, en dus die bus moest eerst leeg voordat we verder konden met de spullen van Heleen en Ayaz in die bus te zetten. Gelukkig ben ik niet zo van het gemakt en hou ik wel van doorpakken, al moet ik zeggen dat ik vandaag het wat zwaarder had omdat ik me wat grieperig voelde, maar goed als je iets beloofd moet je dat doen en dan niet gaan piepen vind ik. Dus ik was eerst nog snel even wezen sporten zodat ik goed kon zweten, en dat helpt altijd en daarna aan de sjouw en sleep om het huis leeg te halen. Zoals ik al schreef was het niet zo heel veel wat nog mee moest maar toch ben je gauw 2 uur bezig met het alleen maar verplaatsen. Toen de beide bussen vol waren, 1 bus leeg, konden we opweg naar het nieuwe huis van Heleen en Ayaz, waar we weer aan de sjouw konden en dat hebben we geweten, het was veel loop werk door een nauw gang. Gelukkig hadden we veel lol samen dus ging het snel en waren we klaar met het slepen en verhuizen voordat we het wisten. Daarna komt natuurlijk nog de grootste klus namelijk alles weer uitpakken en een plek geven en dat is lastig volgens mij mede omdat ze nog zo weinig ruimte hebben. Toen alle spullen overgebracht waren en in het huis stonden zijn we begonnen met de meubels weer in elkaar te zetten, om daarna een slaapbankje van Ikea in elkaar te zetten, en ja hoor natuurlijk zijn we verkeerd begonnen met de verkeerde schroeven in de verkeerde gaten te stoppen met als gevolg dat je dus aan het einde weer 4 schroeven los kan draaien en daarna kan je alles weer overnieuw doen met het hulpeloze gereedschap van de Ikea.. maar het is gelukt, alles van meubels staat zo goed mogelijk op de plek en het is mooi hoe het geworden is.. heerlijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten