vrijdag 11 oktober 2013

Harry 105

Soms zijn er van die vrouwen die denken dat ze grappig zijn en dan een opmerking maken die ze tot in den treure blijven herhalen, omdat zij hem zo grappig vinden. De anderen vinden het al niet meer leuk, en denken al snel mens hou je mond maar ja voordat dit soort vrouwen dit door hebben ben je wel weer een paar ergenissen en weken verder, mede omdat je ze niet steeds tegenkomt. Ook mij trof dit lot, een dame, natuurlijk net iets te dik,  net iets te leuk, net iets te grappig en net iets te veel make-up, had mijn stand gezien op de sportschool van mijn buikspierapparaat en die stond hoog, ja ik geef tot 105 is hoog als je weet dat het apparaat niet verder gaat dan 127,5, maar dat is niet aan de orde, na 16 jaar intensief trainen kan je dit verwachten, al moet ik nogmaals bevestigen dat het echt niet te zien is aan mijn lijf. Dat is een fabel dat als je normaal sport dat je een spierbundel word, soms schaar ik met toch maar onder de term vetkwab... maar dat terzijde. kortom ik was klaar met mijn oefening en deze dame, die hiervoor al omschreven is, zag dit getal staan en terwijl ze dit zag, werd ik begroet door een medewerker van de fitnessafdeling met mijn naam.. en ja hoor, mevrouw zocht contact en reageerde meteen met HEu Harry 105, ik heb er niet op gereageerd, maar kennelijk is dat niet duidelijk, dit moet dan tig keer herhaald worden omdat ze aandacht wil. Stug niet blijven reageren en het negeren werkt niet omdat er dan ook nog van die meeloop vrouwen zijn die dan vragen waarom ze dat zegt, en dat word dan uitvoerig uitgelegd... en het verbaasd me dan, dat ten eerste die vrouw die dit zegt niet doorheeft dat als ik niet reageer ik het kennelijk volstrekt belachelijk vind en dat ze zo op geen enkele manier een greintje aandacht van mij kan verwachten, en ten tweede begrijp ik dan die bemoeivrouwen niet die dan niet gewoon zeggen, kennelijk vind hij dit niet leuk.. Kortom voor je het weet zit je met een naam die deze mevrouw te pas en te onpas roept en schreeuwt. Ik blijf dit koppig negeren tot afgelopen woensdagochtend, ik was al niet in zon best humeur, en dat is gevaarlijk, denk aan het voorval in de supermarkt, en ik was ook nog scherp.. dus dat is eigenlijk drie keer heel erg oppassen.. Ik zag haar al aankomen, ik zag die blik in haar ogen van desperatie, want ja ik was helaas voor haar de enige man in de fitnessruimte, en ja ze wil dan toch mannenaandacht en door meteen te roepen toen ze me zag, "Hey daar is Harry 105" begon toch dat kleine stemmetje een stem te worden, waarop ik haar haarfijn heb uitgelegd dat ik niet als een stier te worden betiteld zoals onze koning al zo mooi heeft verwoord, maar dat als zij graag CLara debiel wil worden genoemd dat ik dat prima vind.(ze heet ook nog echt Clara) dus ik denk dat ik heel duidelijk was. Het werd even ijsselijk stil op de afdeling, een paar vrouwen begonnen al een beetje te gniffelen, en toch probeerde de kersverse koe van de afdeling Clara debiel , nog een leuke opmerking te maken dat ze het wel gepast vond dat Harry 105 naast Clara stond, waarop ik zei,"Pardon, ik heb smaak en daar komt bij, ik ben en mens en hou van echte mensen die sociaal zijn" Het werd heel stil, waarop Clara nog even zei... ja maar ik zeg dit omdat ik er zoveel bewondering voor heb dat je zoveel tilt, Daarop heb ik gezegd als je dat gewoon zo zegt dan komt het heel anders over en had ik respect voor je gehad omdat je gewoon op een normale menselijke manier met mensen praat en niet door stomme opmerkingen te maken tegen iemand die je niet eens kent.. Ik denk dat mijn sportschool een lid minder krijgt.. jammer maar soms moet je even weer laten weten dat er een grens is... en zeker bij die aandachtsvrouwen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten