woensdag 2 oktober 2013

het was weer een weekje tot dusver..

Zoals de titel al aangeeft was het ene bijzonder weekje tot dus ver. Heel bijzonder was het vooral, dat ik het idee had dat het een rustige week zou worden, maar nu op woensdagavond, mijn enige avond waarop ik ineens plotseling vrij ben, zit ik te kijken naar mijn agenda en tot mijn grote verbazing kom ik erachter dat ik pas weer ergens eind oktober een zaterdagavond vrij ben, daarnaast bijna elke dag aan het werk en zeker ook nog veel dingen te doen voor de lotus.. ik geniet dan altijd wel van het leven. .
Afgelopen maandag mocht ik als lotus meedoen bij de brandweer van Alphen aan den rijn die een oefening hadden op het detectiecentrum in Alphen aan den Rijn, een ontruiming met rook en vuur. Een prachtige oefening om te doen, ik kan er helaas niet teveel over zeggen omdat deze oefening nog een aantal keer zullen worden gedaan. Ik had me vreselijk verheugd op een collega die bij de vrijwillige brandweer zit om hem toch even te laten schrikken maar helaas was zijn ploeg niet afgelopen maandag aan de beurt om te ontruimen.. dus helaas liep dat mis. Maar het was een heerlijke avond en veel plezier gehad. Dinsdag was een rustige les dag, maar toch gebeurt er zon dag veel, toch leerlingen die met hun kleine dingetjes komen en die dan toch even verhaal willen halen. Daarnaast is het zo dat het best intensief is vind ik ook met collegas, zeker na een driedaagse kamp in Lunteren waar je dan toch maar even bent en zit en het is dodelijk vermoeiend dat zeker. Afgelopen dinsdagavond, op bezoek bij vrienden van mij die ik toch veel te weinig zie hoe graag ik ook wil maar zowel mij als hun ontbreekt soms de tijd en een week heeft helaas maar 7 dagen waarvan 2 dagen echt vrij als je het , niet zoals ik doen, slim aanpakt. Vandaag was een bijzondere dag, mede omdat een leerling die het heel heel erg moeilijk heeft bij mij kwam voor een gesprek omdat hem zoveel dwars zit en zoveel in zijn koppie speelt dat ik me zorgen maak. Ik hoop dat ik hem kan bereiken en zijn starheid kan doorbreken, tevens dat ik hem kan helpen om te gaan praten wat hem dwars zit en dat het gaat helpen. Ik hoop hier zo op, maar we zullen zien hierin. Dus vanmiddag na het gesprek snel naar huis om daarna snel naar de kapper te gaan om mijn haar weer eens te proberen in model te krijgen, en dat is lastig met het weerbarstig haar dat ik heb en ook de coupe die ik heb dus het is weer feest. Vind het altijd wel erg leuk en lekker om op deze manier een woensdagavond vrij te hebben en dan lekker tutten met haar en maskers en bad en noem maar op.. kortom gewoon relaxen. Morgen ook weer een bijzondere dag, wederom gesprekken met leerlingen over hun problemen, daarnaast een gesprek met mijn unitleidster over het project, over het jaarverslag en wat zo al ter tafel komt, we praten veel en dat is naast nuttig ook erg zinvol. Daarna snel even sporten en door naar vriendin Kitty om daar eens flink bij te praten en spruitjes te eten.. kan ik me nu al op verheugen. Vrijdag is ook een leuk dag, even les geven, daarna snel naar huis in verband met een monteur die komt. Als hij nu wat snel klaar is kan ik daarna nog snel even sporten voordat ik uit eten ga in Leiden. Zaterdag naar Utrecht om met vriendin Susan te shoppen, en zondag sporten, een in en uit bed dag houden en daarna met vriendin els naar de film.. kortom het is weer een mooie maar drukke en volle week maar wat is het dan toch genieten zo in het leven te staan.. heerlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten