donderdag 31 oktober 2013

halloween (lotus)

    
 
Vanavond was ik gevraagd om te lotussen bij de EHBO van Hazerswoude, en dat doe ik altijd graag, het zijn leuke groepen en leuke mensen om voor te lotussen en het is er altijd erg gezellig. Het leuk is dat de kader gevraagd had om letsels voor Halloween, ze noemde de avond dan ook Freaky thursday... en dat was gaaf. Ik kreeg de vrije hand in wat ik zou doen en we waren met 3 lotussen in totaal. De week voor deze week had ik al de nodige spullen gehaald uit mijn schuur aan beesten zoals slangen, ferranen, spinnen, muizen, ratten etc, die ik in de loop van de tijd bij de kringloop had gehaald. Met een tas vol spullen die ik voor school had gekocht aan maskers etc, en mijn beesten boel van de kringloop, ging ik dan ook met veel enthousiasme op weg, met als gevolg dat ik een uur te vroeg was, dit mocht echter de pret niet drukken want het was heerlijk om binnen te zitten en even heel rustig wat letsels uit te proberen. Gaande weg het uur kwamen steeds meer mensen binnen en ook mij mede lotussen. We hebben even zitten te praten over wat we zouden gaan doen, en kwamen al snel tot de conclusie dat het vooral leuk en bijzonder moest zijn en vaak van die letsels die pijnlijk zijn maar oh zo klein soms. We begonnen klein, met een spijker door de hand, met een vishaakje in de neus en met een nietje in de vinger. Daarna wat groter gingen we over op het spelen van chemische brandwonden, een eerste en tweede graads verbranding en tevens een derde graads verbranding. Het verhaal maakten we als volgt dat er brand was uitgebroken ik had een chemische brandwond en we waren bezig met het brandmerken van de ene lotus met een aansteker uit een auto, dus we hadden de boel meteen op stelten, ze moesten aan de bak de EHBO-ers. Daarna gingen we over op letsels waar een dier in voorkwam. Gelukkig had ik naast mijn slang, mijn spin en mijn leguaan, ook een tronmesje mee, dus we speelden het als volgt iemand was met een tornmesje iets aan het lossnijden en sneed daarbij dus in haar vinger, maar ze had wel een slang om als een soort van sjaal wat haar huisdier was, en ik had een beet van mijn giftige rode talatula spin, Annie, en ik was Jopie kwijt, Terwijl een andere lotus gebeten was door haar leguaan. Erg grappig natuurlijk. Daarna was er een kort pauze, waarop we meteen verder gingen, we vonden dat het verhaal wat meer extremer mocht dus, ik had een afgerukte vinger, de ander had bloed om haar mond, die had mijn vinger er afgebeten als gevolg van schrik om een explosie en een stuk glas in haar neus terwijl de ander door de klap van de explosie haar dopje van haar mobiele telefoon in haar oor was geschoten en ze dus doof was. heerlijk wat een leuk spel was dit en flink uitpakken natuurlijk.. Als laatste hebben we de twee soorten shock gespeeld en heb ik als toegift, de ooit door mijn ontworpen muizenval act opgevoerd, dit keer met een bloedplek om mijn mond omdat ik de muis wilde bevrijden die in de val zat, en mijn vinger raakte er tussen, en de muis beet mij hij leefde nog wat dus ik heb het koppie er afgebeten.. erg luguber en hoogst onwaarschijnlijk maar ja het was wel Halloween.. het was een heerlijke avond en ik heb genoten van het mogen samen spelen heerlijk.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten