donderdag 3 oktober 2013

het kan niet op

 
Opstaan zoals altijd veel te vroeg, nog vaag in mijn hoofd bedenken als ik dan nu ga sporten dan scheelt dat een hoop maar daar komt het dus niet van, soms is opstaan niet helemaal het je van het.. en dus rommelt het wat als begin en voor ik het weet moet ik in de auto op weg naar school.  Bij binnenkomst in mijn lokaal lag op mijn buro een grote zwarte koffer met de vraag of ik die kon gebruiken, en dat kan ik natuurlijk altijd en dus ik weer blij met iets voor mijn lokaal. De dag begint met een gesprek met mijn unitleidster, over het project, het jaarverslag van de counseling en meer wat aan de orde komt. Het leuke is wel dat ik in het gesprek de zorg hoor die ze heeft over het werk wat ik verzet en dat ze vind dat ik veel, soms teveel doe, en dat doet me goed, dat iemand dat nu ook eens benoemd en ziet op school.. het raakt me maar is zo dierbaar en goed om ook eens te horen. Daarna was het even druk, moest met een leerling spreken en die is erg gesloten, zit midden in een rouwverwerkingsproces en dat is behoorlijk heftig aan het worden, maar vandaag kreeg ik zijn tranen, omdat ik hem liet praten en liet benoemen hoe het ging met hem en wat er zoal met hem en in hem gebeurt,.. en hij sprak en raakte even met zijn stem zijn tranen aan  en voelde het wat hij moest voelen.. zo mooi ook weer een mooi kadootje deze dag. Daarna snel even in gevallen bij een collega die bij een gesprek moest zijn om dit even op te vangen wat ook erg leuk was en goed ging. Nadat ik mijn pauze wacht had gelopen, ik mijn les begon met mijn klasje die ook zo leuk en zo heerlijk is om mee te werken, en altijd vind ik dit dan kadootjes en geniet ik extra. Kwam een meisje met een verhaal dat ze kwijt wilde, en ook daar was wat ruimte voor, en die heb ik genomen, het verhaal heftig maar wel goed dat het verteld is en verteld word. Met haar gepraat maar ik kwam er al pratende achter dat ze al externe hulp heeft en dan stopt de counseling, omdat het teveel is voor dat meisje. Daarna kwam mijn isk klasje, ik had in mijn vrije uur ineens een inval uur. wat me erg slecht uitkwam omdat ik andere dingen wilden doen maar goed, dit gaat dan voor. Tijdens het gesprek met dat meisje, ben ik een beetje te vel uitgevallen tegen een leerling omdat hij bewust de klas inkwam en wist dat het niet kon omdat ik een gesprek had, dus daar ben ik later op terug gekomen, mede omdat ik wist als ik nu niet duidelijk ben tegen hem komt het niet over. Dus later heb ik hem opgezocht en verteld waarom ik zo duidelijk en hard was tegen hem, met de uitleg dat het me spijt dat het zo ging, maar dat ik ook wist dat hij had gehoord dat ik een gesprek had en daarom even wilde kijken wie er zat, en dat klopte dus hij begreep mijn reactie en weet ook dat hij altijd welkom is bij mij , maar dat het soms niet kan en dus nu in ieder geval niet.  Na mijn laatste les snel naar de sportschool waar het heerlijk was om me in het zweet te werken en wat zitten te praten met een trainer daar en dat is altijd een heerlijke bezigheid. Daarna naar het weegmoment, en ik hield mijn hart vast, een week slecht eten op kamp, teveel dingen die ik niet moet eten, te veel suiker etc, dus het was voor mij heftig , gelukkig viel de schade mee, was ik wel wat aangekomen maar het vet was afgenomen en er waren meer spieren bij gekomen, daarnaast had ik net een liter water gedronken dus.. ja dat tikt wel aan dan.. dus ik ben niet ontevreden. Na het wegen snel naar vriendin Kitty, die voor mij een geweldige maaltijd ging maken, pasta met spruitjes en kaas, heerlijk was dat, dat vind ik zo wie zo al een kadootje als iemand speciaal voor mij kookt, heerlijk. Daarnaast kreeg ik van haar een prachtig steentje uit Frankrijk voor mijn bak met stenen, die ik spaar van de plekken waar ik ben geweest, en vraag heel vaak aan mensen die ver weg gaan om een steentje voor mij mee te nemen zodat ik uit alle landen waar ik misschien nooit kom dan toch iets heb. Na een heerlijke avond praten en kletsen naar huis terug waar ik een verrassing vond van de vriendenlotterij, ik had natuurlijk al aangegeven dat ik naar het concert van Gerard Joling kon en dat ook ga doen op 12 oktober met de vriendinnen Heleen, Kitty en Laura, maar het leuke was dat ik dus nu naast de toegangs kaarten ook nog een cd kreeg van Gerard met de titel  "Ik ook van jou" (ik geef het toe ik ben daar niet zo gek van maar is een leuke geste en zo kom je toch in de sfeer) daarnaast ook nog 4 consumptie bonnen voor 3 drankjes ter waarde van 8.50 kortom het kan niet op  en dat maakt deze dag zo mooi en zo bijzonder.. heerlijk
en er was nog iets maar daar komt nog een blogje over, morgen.... ik heb weer een reisje geboekt..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten