donderdag 24 oktober 2013

roofvogels

 
Soms zomaar beland je ergens in en je weet ff niet wat je er van moet vinden, maar dat je het leuk vind is duidelijk. Na al een paar keer een roofvogelshow te hebben bijgewoond op het lwoo kamp, was ik nu bij een show van de Roofvogelboerderij, ik was betrokken bij een lotusklus voor een paar dagen en als afsluiting van de hele dag bhv-en kregen de cursisten als overbrugging naar het eten een roofvogelshow aangeboden door de organisatie, als dank voor hun inzet en het harde werken. Ik had het geluk dat ik de shows bij mocht wonen, en dus heb ik extra genoten.  Deze show waarin de valkenier zo leuk met zijn beesten omgaat, vanuit een soort van respect naar de vogels en waar hij verteld over de vogels maar daarnaast een grap en grollen laat vallen, die niet iedereen oppakt, maar die scherp zijn,  de uitdaging dat je mag gaan liggen op het gras en dat er dan een europese oehoe over je heen vliegt en net ff je met zijn vleugels zacht aanraakt, het mogen voeren en op je hand hebben van een steenarend. Waarschijnlijk voor velen niets bijzonders maar geloof me, het raakte me enorm dat je met dit soort dieren dus ook een heel mooi contact kan hebben en dat je dus kan genieten van deze dieren. Het was een feestje om dit te mogen zien en te mogen meemaken, mede omdat de vogels, en dat zie je dan ook  met zoveel liefde en met respect worden behandeld, dat het woordje zielig voor de vogels niet meer toegepast kan worden. Ik heb de afgelopen dagen deze show  mogen zien en telkens weer even spectaculair en bijzonder. Mocht je ooit in de gelegenheid komen om een show van deze groep te kunnen zien, moet je dat zeker doen, of bezoek ze gewoon op de roofvogelboerderij via de site en het is echt een uur puur vermaak.. heerlijk, er staan hier een aantal fotos van de vogels die ik zelf al spectaculair vond maar om eerlijk te zijn, de link die hieronder staat staan nog veel meer bijzondere fotos van de vogels in actie.
 
deze foto vind ik zelf zo bijzonder gewoon prachtig
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten