vrijdag 30 augustus 2013

wij gingen voor pampus

Omdat ik 4 kaartjes had gewonnen bij de postcodelotterij besloot ik om met vriend Frans en twee van zijn vrienden Christian en Rick mee te vragen naar Pampus in het geweldige plaatsje Muiden. een plaatsje dat ik ken uit de geschiedenisboeken over het Muiderslot. Dus heel vroeg ging ik op pad om vriend Frans op te pikken op het station van Leiden. Ik ben erg goed in links en rechts, dus bij aankomst appte ik hem dat hij vanuit het station links moest gaan lopen, daar zou ik staan, gelukkig kent Frans me al veel beter en die gaat meteen rechts af en zo vind hij mij zonder problemen. Het is een gave mij te begrijpen, en ergens is het een dagtaak ook. Maar goed dat was prima. Samen onderweg naar Muiden waar we Christian en Rick zouden treffen, die vanuit Leiderdorp hun eigen weg gingen en dat was ideaal Na een prima weg te hebben gereden kwamen we aan in Muiden om ons in het strijdgewoel te werpen van de mensen die allemaal naar Pampus wilden. en waarom verbaasde mij dat niet, er waren heel veel toch wel mensen op leeftijd, gelukkig waren wij de jongens van de groep zoals we later hoorden toen we ergens op onze rug lagen te kijken naar een projectie op het plafond, op de kussen dat je voor pampus ligt... prachtig. Na een korte boottripje gingen we aan land bij Pampus, we kregen daar een korte uitleg en konden dan ook kiezen voor een route met de gids of een dwaalroute. waarop wij meteen besloten om de dwaalroute te nemen, als dwaalnichten het eiland bezetten klinkt toch aardig. Kortom we gingen erg vlot van start en storten ons in het onderaards gewelven van Pampus, heerlijk is het om er te lopen en ik moet zeggen al is het eiland en het ford niet groot het is wel heel bijzonder daar te zijn. Zeker het nieuwe gedeelte is mooi aangelegd en ziet er erg goed uit. Er zijn van allerlei interactieve dingen te doen en je krijgt er veel info. Het uitproberen van een fluitje in een kleine ruimte is in ieder geval af te raden mede omdat het zo schel is dat je oren nog uren daarna blijven fluiten, Om 13.00 besloten we samen om toch maar weer met de boot naar het dorpje Muiden terug te gaan om daar dan lekker wat te eten in het plaatselijk cafe, annex restaurant. Na een geweldige salade hebben we besloten om het Muiderslot te bezoeken, want dat had Rick nog nooit gezien en dat is toch echt wel een gebrek aan je ontwikkeling. Dus op naar het kasteel om daar door een gids in 4 verboden ruimtes te worden rondgeleid om te luisteren naar spreekwoorden en gezegdes etc, het was heerlijk, zeker om daarna in het kasteel nog wat rond te dwalen. Aan het eind van deze zo wie zo al prachtige dag met goed en aangenaam gezelschap hebben we besloten om te gaan eten in Leiden bij het restaurant Buddah, en dat is een aanrader, wat een sfeer wat lekker eten en niet eens zo duur vond ik. Een aanrader. Nadat we wederom onze magen hadden gevuld hebben we afscheid genomen, heb ik vriend Frans de treinreis bespaart naar Capelle en hem thuis gebracht om zelf om 22.00 het sein door te geven dat ik dus ook thuis was en dat de straten weer veilig zijn want de vier Muitergangers waren weer terug op het honk. Wat was dit een heerlijke dag als afsluiting van mijn vakantie, met geweldige leuke mensen, waarvan het soms al genoeg is om gewoon bij elkaar te zijn. Heerlijk.
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten