woensdag 14 augustus 2013

Aapjes kijken in Artis


Donderdag voor ik naar London vertrek voor weer een nieuwe en speciale ervaring, maar daar later over ben ik eerst nog met vriendin Kitty en Bas naar Amsterdam gegaan, In de herkansing ARTIS, we moesten onze bonnen toch op krijgen en we kregen korting dus ja dan wil je wel, als Nederlander. Terwijl we keurig vroeg waren, waren we nadat we de auto hadden geparkeerd in klein Marokko, met de tram om half 12 bij Artis om te ontdekken dat er toch wel een hele grote rij stond. Wij hadden even iets van we doen het niet, maar aan de andere kant als we nu niet gingen dan kwam het er niet meer van. Aansluiten in de rij, lief lachen en dom kijken en hopen dat het overgaat, en dat ging het. Onder het wachten kwamen we natuurlijk, in gesprek met een mevrouw, die zei dat het handiger was om je kaartje en meteen 20 euro te hebben, want je mocht er met 2 voor de prijs van 1 in, wij hadden dat ook al bedacht, alleen waren wij dus met drie dus met de volle pont voor 1 persoon te gaan. Gelukkig was er een mevrouw die haar bonnetje keurig bij zich had en daar kan ik iets van leren, haar bon keurig had uitgeknipt, ik ben meer van ik scheur hem wel even los met als gevolg allerlei rafels etc, maar goed, zij had een keurige bon en die mochten wij als we er iemand bij konden vinden, dit koste geen moeite want achter ons stond een gezin en die hadden helemaal geen bonnen, dus we konden het mooi met elkaar regelen Met plotseling een vriendin extra zijn we toch heel snel Artis in gekomen. Eerst natuurlijk even zitten kijken wat drinken, plan de campagne gemaakt maar wel bedacht dat Bas de rode draad mocht zijn hij mocht bepalen waar we gingen kijken en dat is prima, hij weet wat hij wil en dus gingen we met onze elfjarige gids door het park. Het is genieten van het park dat kan ik niet ontkennen, het is een klein park zegt men maar ik vond het toch behoorlijk groot nog wat ik zo zag. We hebben er in ieder geval een behoorlijke tippel gemaakt en veel gezien. Wel is het duidelijk dat de dierentuin druk bezig is met andere verblijven te maken en dat is maar goed ook, er was weinig mogelijkheden om de dieren eigenlijk vrij te zien lopen, overal zit er bijna gaas voor, wat natuurlijk nodig is maar toch. Gelukkig kan ik aardig zoomen met mijn nieuwe camera en zo de roosters ontwijken en prachtige plaatjes schieten. Na Artis met de tram terug naar het damrak om daar een heerlijke rondvaart te maken op een boot, we hadden ook nog een bon voor 4 personen met 50% korting dus dat is dan ideaal, en een prachtig van een rondvaart. Heerlijk als ik dan zo terug kijk op een dagje in een dierenpark, een tocht over de grachten en dan te bedenken dat we overal voor de helft in zijn geweest. Ergens ben ik nu jaloers op de 65 plussers want die mogen die zomaar met hun pasje, en ik moet nog steeds die bonnetjes zoeken en sparen maar dat is geen punt het zijn zo leuke en boeiende dagjes uit.. heerlijk.
Hieronder staat een link naar alle fotos van Artis voor als je interesse hebt, (okey de fotos van mijn gezelschap zijn er uit gehaald natuurlijk, wat niet wegneemt dat ik toch ook foto's heb van vreemde mensen die ik weer op mijn eigen wijze manier heb gefotografeerd) en hier ook een paar fotos die ik wel erg mooi vond vooral om de blikken van de dieren. en een hele ondeugende aap zit hier ook




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten