zaterdag 17 augustus 2013

london in 3 dagen....

3 dagen london, zoals een paar al hadden gelezen is het een intensief weekeinde geweest, Even een kort overzicht over deze dagen omdat ik maandag vertrek naar Paris.
 
De dagen vlogen om in London, het begon met de eerste avond waar we heerlijk hebben zitten te kletsen, samen hebben gegeten in Brixton en de wijk hebben verkend waarin Erwin woont. De volgende dag gingen wij mijn missie vervullen , opzoek naar de kauwgompjes van Ben Wilson die deze schildert op straat, deze natuurlijk gevonden. We zijn daarna naar het Alexandra paleis gegaan, en dat is een people paleis, gevolg veel betalen voor een kop koffie en wat eten.. Heel menselijk dit paleis. Samen terug naar Soho, om een musical te scoren die we willen zien. We hebben gekozen voor a chorus line, een bekende voor mij, voor Erwin totaal onbekend. Tussen de reis van de kauwgompjes en soho ben ik nog even met mijn hoofd klem komen te zitten tussen de deuren van de metro, vraag me niet hoe dat kan, maar het kan.. gelukkig was ik vrij snel weer vrij en los en konden we onze trip naar Soho voortzetten. Na de musical nog even lopen door Soho en daarna terug naar huis. Heerlijk geslapen weer. De zondag moest Erwin wat werken en dat kwam mij wel goed uit, ik wilde ook wel even wat rust in mijn lijf, wat rommelen in huis en wat rond kijken. Rond 12 uur zijn we onze volgende missie begonnen, naar het Victoria en Albert museum, waar we midden in een rondleiding vielen, heerlijk geluisterd naar  een wat onverstaanbare gids door vooral zijn zachte praten maar wel heel bijzondere dingen gezien, zoals het boek van shakespear dat al zijn werk bevat,  Na de rondleiding ronddwalen door het museum het theater gedeelte had mijn voorkeur. Maar je bent er zo lang op een afdeling dat je voor je het weet weer uit het museum bent. Meteen maar besloten dat ik niet de london eye ga doen of een kerk ga bezoeken maar de volgende dag terug ga naar dit museum om dat te bekijken. Na het museum lopen door hyde park, naar het gedenk teken voor lady di. Wat een prachtig fontein is en waar het genieten is. Veel mensen staan er net als de voet met hun voeten in het water.. heerlijk.. Natuurlijk zijn we ook nog even naar oost london gegaan in de avond, waar de jonge moderne mens moet zijn, en al dwalend door dat gedeelte besef ik me dat ik daar al heel vaak ben geweest, dat ik daar veel heb gelopen heel bijzonder. Na deze avond samen nog even bijpraten met elkaar, alsof we daar nog geen tijd voor hebben gehad, en dan slapen. Maandagochtend even nog wat bij praten, samen nagenieten van het samenzijn, en daarna afscheid van elkaar. ERwin naar zijn werk, ik nog even wat in het huis rommelen, inpakken en opruimen en dan rond 11 uur met de metro naar het Victoria en Albert museum om te genieten van de kunst die ik niet heb gezien. Een heerlijke middag die echt voorbij is gevlogen, wat een prachtig maar oh zo groot museum, je kan er dwalen en verdwalen en genieten je valt van de ene verbazing in de andere..heerlijk. Dan is het tijd om terug te gaan naar het vliegveld. Wat is heattrow een schofterig vliegveld, totaal niet leuk en niet boeiend. Ik was er al gauw klaar mee, nergens aanduidingen waar je gate is, en hoe laat je moet boarding, ja precies 5 minuten van te voren. De hulp is onvriendelijk daar. Jammer. Het vliegen viel wat tegen dit keer. Terwijl ik rustig naar mijn plek loop, zit er een man waar ik naast moet zitten. Ik vraag heel keurig of ik mag gaan zitten. Ik zit nog niet of deze man vraagt aan de stewardes of er nog een plek over is waar hij kan zitten. Ik denk alleen nog even of ik stink maar dat deed ik dus niet. Hij zegt als reden dat ik graag twee plekken voor mezelf wil.... ik twijfel niet gauw en nu dus ook niet maar ik zou bijna denken dat hij vind dat ik te dik ben. en dat ben ik nou juist niet.. Maar goed hij krijgt een andere plek, en ik heb twee plekken voor mezelf. Bij het dalen krijg ik toch een last van mijn oren, en dat is voor het eerst, en ik weet het ook waarom, ik word verkouden. Bij aankomst op schiphol blijkt mijn bagage te zijn verdwenen, en na lang wachten en na navragen word ik verwezen naar de balie voor verloren bagage.. helaas is de hulpvriendelijke mevrouw zo vriendelijk dat ze zich met iedereen achter de balie bemoeit, en dus weinig aandacht heeft voor mij  en mijn verloren bagage.. na het invullen van een rapport kon ik naar de bus toe om naar huis te gaan, zonder bagage en ergens voelt dat ook wel lekker....om daarna bij de buuf even verhaal te doen en dan naar mijn eigen bed terug met toch wat tranen in mijn hart om het afscheid van een dierbaar joch (inmiddels man) waarvan ik niet weet wanneer ik hem weer ga zien....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten